Шведската компания е доставила точно 571 577 нови автомобила в световен мащаб
Шведският автомобилен производител обяви рекордна оперативна печалба от 14,1 млрд. шведски крони (1,4 млрд. евро) в края на 2017 г., което представлява увеличение от 27,7% в сравнение с 2016.
Volvo Cars е доставил през 2017 г. точно 571 577 нови автомобила в световен мащаб и отчита увеличение от 7% на продажбите си по целия свят. Резултатът до голяма степен се дължи на продажбите на неговите модели в Китай, най-големият пазар на марката, като ръстът в Поднебесната империя е 25,8%. Междувременно Volvo Cars разполага с богат каталог, който сега вече включва новия XC60 и първия компактен SUV - XC40.
"Нашата компания е в процес на трансформация от 2010 г. насам", каза Хакан Самуелсън, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. "Сега се готвим да навлезем във фаза на устойчив глобален растеж. Инвестираме във всички области на нашата дейност и сме разработили ясни стратегии за електрификация, автономно управление и свързаност. "
В рамките на тази стратегическа насока Volvo Cars лансира през 2017 г. чисто новата марка Polestar, специализирана за електрически автомобили с висока ефективност, независима от компанията - майка (но в състава на Volvo Car Group) и от този момент нататък всички модели, стартирали през 2019 г., ще бъдат оборудвани с електрически мотори.