Стилният автомобил е част от стремежа на марката да пусне седем електромобила до 2025 г.
Новият електрически хечбек Renault 5 ще струва около 18 500 британски лири, когато влезе в продажба през 2024 г.
Възродената емблема ще бъде част от голям нов план за съживяване на състоянието на френската компания и бъде върху новата платформа CMF-BEV на Renault Group за малки електрически автомобили.
Говорейки по време на събитие на Renault, шефът на компанията Лука де Мео заяви, че използването на новата платформа и обновената технология на батериите ще позволи на компанията да продава 5 за около 33% по-малко от сегашната Zoe. Със Zoe от базово ниво, струващо 27 505 паунда, това предполага целева начална цена за 5 от около 18 500 паунда.
Компанията също така потвърди, че новия 5 ще използва нова технология за задвижване и батерии на базата на никел, манган и кобалт (NCM), които според нея ще намалят драстично разходите за кВтчдо около 58 паунда до 2030 г. Renault добави, че 5 ще има автономен пробегоколо 400 км (248 мили).
Прототипът Renault 5, представен на снимката тук, включва стилистични и дизайнерски реплики от предшественика на Clio, който Renault произвежда от 1972 до 1996 г. Очаква се да бъде един от 14-те нови модела - включително седем напълно електрически автомобила -, които френската марка ще пусне на пазара до 2025 г.
Към него ще се присъедини и нова версия на Renault 4 supermini, наречена 4ever.
Френската компания първоначално разкри новия концепт 5 по време на представянето на стратегическия план „Реконструкция“, дело на новия шеф Лука де Мео. Градският автомобил Renault 5 Prototype ще бъде ключова част от усилията на Renault 30% от продажбите му да бъдат електрически автомобили до 2025 г.
Де Мео, който по време на своето пребиваване във Fiat беше ключов за възраждането на 500, каза: „От опит знам, че преоткриването на култови продукти запалва огън в цялата марка. Това е култов автомобилна цена, която мнозина могат да си позволят. И това е само началото за цялата марка Renault. “
Renault 5 Prototype е електрически модел, с дизайн, който включва многобройни препратки към различни версии на оригиналния 5, включително култовите класически версии Supercinq и R5 Turbo, макар и с модерно електрическо задвижване. Предните фарове са моделирани по оригиналния дизайн, докато има предно монтиран EV порт за зареждане, разположен там, където решетката на радиатора е поставена върху оригинала.
Шефът на дизайна на Renault Жил Видал каза: „Дизайнът на Renault 5 Prototype е базиран на R5, култов модел от нашето наследство. Този прототип просто олицетворява модерността, автомобил, актуален за времето си: градски, електрически, привлекателин. "
Renault все още не е потвърдил кога серийната версия на Renault 5 Prototype ще влезе в продажба или ще даде пълни технически спецификации.
Прототипът разполага с по-широки арки на задните колела и червена ивица, която намигва към горещия хечбекR5 Turbo, намеквайки за перспективата за високоефективна версия на новия модел.
Освен ангажимента за лансиране на седем нови EV в световен мащаб до 2025 г., не е даден график за това кога 5 EV могат да влязат в производство. Описан като градски автомобил, моделът може да смени изключително успешния Zoe EV като компактен електрически хечбек на компанията и който вероятно ще бъде сменен тогава.
Миналата година Renault разкри Mégane eVision, електрически SUV, който ще влезе в производство през следващата година като първия автомобил, построен върху платформата CMF-EV.