Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault 5 се преражда като електрическо супермини

15.01.2021 10:22

Автомобилът е част от стремежа на Renault да пусне седем електромобила до 2025 г.

Renault потвърди, че ще пусне нова версия на популярния 5 като електрически хечбек, който ще бъде пуснат в продажба в бъдеще като част от голям нов план за съживяване на състоянието на компанията. 

Новият прототип на Renault 5 заема стилни и дизайнерски подсказки от предшественика на Clio, който Renault произвежда от 1972 до 1996 г. Очаква се да бъде един от 14-те нови модела - включително седем изцяло електрически автомобила -, които френската марка ще пусне на пазара през 2025 г. Макар и непотвърдени, информациите предполагат, че към него ще се присъедини нова електрическа версия на Renault 4 supermini в бъдещата гама на компанията.

Френският производител представи автомобила по време на разкриването на стратегическия план Renaulution, разработен от новия шеф Лука де Мео. 

Градският автомобил 5 Prototype ще бъде ключова част от усилията на Renault 30% от продажбите му да бъдат електрически превозни средства до 2025 г. 

Де Мео, който по време на работата си във Fiat, изиграл ключова роля за възраждането на 500, каза: „От опит знам, че преоткриването на култови продукти запалва огън под цялата марка. Това е култов автомобил на цена, която мнозина могат да си позволят. И това е само началото за цялата марка Renault. 

“Прототипът на Renault 5 е само електрически модел, с дизайн, който включва многобройни препратки към различни версии на оригиналния 5, включително култовите класически версии Supercinq и R5 Turbo, макар и с модерен EV обрат. 

Предните светлини са моделирани по оригиналния дизайн, докато има предно монтиран EV порт за зареждане, разположен там, където радиаторната решетка е поставена върху оригинала. Шефът на дизайна на Renault Жил Видал каза: „Дизайнът на прототипа Renault 5 е базиран на R5, култов модел на нашето наследство. 

Този прототип просто олицетворява модерността, автомобил, актуален за времето си: градски, електрически, привлекателен. " Renault все още не е потвърдил кога серийната версия на Concept 5 ще влезе в продажба или ще даде пълни технически спецификации. 

Концептът разполага с по-широки арки на задните колела и червена ивица, която намеква за “горещ” хечбек R5 Turbo, като  перспективата за високоефективна версия на новия модел. 

Освен ангажимента за пускане на седем нови EV в цял свят до 2025 г., не е даден график за това кога петте EV могат да влязат в производство. Описан като градски автомобил, моделът може да замени изключително успешния Zoe EV като компактен електрически хечбек на компанията и който вероятно ще бъде заменен тогава. 

Миналата година Renault разкри Mégane eVision, електрически SUV, който ще влезе в производство през следващата година като първия автомобил, построен върху платформата CMF-EV.

Историята на Renault 5 

Оригиналното Renault 5 стартира през 1972 г., предназначено да запълни значителната празнина между Renault 4 и Citroën 2CV на френския пазар на малки автомобили. 

Инженерите на Renault получиха кратка разработка на малък автомобил, който да отговори на нуждите на възможно най-широката гама от френски автомобили, които купуват. Окончателният дизайн остана близък до оригиналните скици от дизайнера Мишел Буе, с малко нетрадиционен дизайн. 

Под каросерията R5 използва много от механичните елементи на Renault 4 и Renault 6 и се отличава с предно задвижване с избор от два двигателя. Автомобилът стана истински хит: до 1980 г. той беше един от най-продаваните в света. 

През 1976 г. той създаде и Renault 5 Alpine (5 с марката Gordini във Великобритания), един от първите истински “горещи” хечбек модели в света. Той бе последван през 1980 г. от R5 Turbo, култов класически рали хомологиран спец, който включва средно разположен двигател с турбокомпресор в купето зад водача. 

Второто поколение на 5, известно като Supercinq, беше пуснато през 1984 г. с преработен външен вид и изградено върху нова платформа. Той беше ефективно заменен като флагманскосупермини на Renault от Clio, лансиран през 1990 г., въпреки че Supercinq остава в продажба на някои пазари до 1996 г.

Коментари
comments powered by Disqus