Автомобилът е част от стремежа на Renault да пусне седем електромобила до 2025 г.
Renault потвърди, че ще пусне нова версия на популярния 5 като електрически хечбек, който ще бъде пуснат в продажба в бъдеще като част от голям нов план за съживяване на състоянието на компанията.
Новият прототип на Renault 5 заема стилни и дизайнерски подсказки от предшественика на Clio, който Renault произвежда от 1972 до 1996 г. Очаква се да бъде един от 14-те нови модела - включително седем изцяло електрически автомобила -, които френската марка ще пусне на пазара през 2025 г. Макар и непотвърдени, информациите предполагат, че към него ще се присъедини нова електрическа версия на Renault 4 supermini в бъдещата гама на компанията.
Френският производител представи автомобила по време на разкриването на стратегическия план Renaulution, разработен от новия шеф Лука де Мео.
Градският автомобил 5 Prototype ще бъде ключова част от усилията на Renault 30% от продажбите му да бъдат електрически превозни средства до 2025 г.
Де Мео, който по време на работата си във Fiat, изиграл ключова роля за възраждането на 500, каза: „От опит знам, че преоткриването на култови продукти запалва огън под цялата марка. Това е култов автомобил на цена, която мнозина могат да си позволят. И това е само началото за цялата марка Renault.
“Прототипът на Renault 5 е само електрически модел, с дизайн, който включва многобройни препратки към различни версии на оригиналния 5, включително култовите класически версии Supercinq и R5 Turbo, макар и с модерен EV обрат.
Предните светлини са моделирани по оригиналния дизайн, докато има предно монтиран EV порт за зареждане, разположен там, където радиаторната решетка е поставена върху оригинала. Шефът на дизайна на Renault Жил Видал каза: „Дизайнът на прототипа Renault 5 е базиран на R5, култов модел на нашето наследство.
Този прототип просто олицетворява модерността, автомобил, актуален за времето си: градски, електрически, привлекателен. " Renault все още не е потвърдил кога серийната версия на Concept 5 ще влезе в продажба или ще даде пълни технически спецификации.
Концептът разполага с по-широки арки на задните колела и червена ивица, която намеква за “горещ” хечбек R5 Turbo, като перспективата за високоефективна версия на новия модел.
Освен ангажимента за пускане на седем нови EV в цял свят до 2025 г., не е даден график за това кога петте EV могат да влязат в производство. Описан като градски автомобил, моделът може да замени изключително успешния Zoe EV като компактен електрически хечбек на компанията и който вероятно ще бъде заменен тогава.
Миналата година Renault разкри Mégane eVision, електрически SUV, който ще влезе в производство през следващата година като първия автомобил, построен върху платформата CMF-EV.
Историята на Renault 5
Оригиналното Renault 5 стартира през 1972 г., предназначено да запълни значителната празнина между Renault 4 и Citroën 2CV на френския пазар на малки автомобили.
Инженерите на Renault получиха кратка разработка на малък автомобил, който да отговори на нуждите на възможно най-широката гама от френски автомобили, които купуват. Окончателният дизайн остана близък до оригиналните скици от дизайнера Мишел Буе, с малко нетрадиционен дизайн.
Под каросерията R5 използва много от механичните елементи на Renault 4 и Renault 6 и се отличава с предно задвижване с избор от два двигателя. Автомобилът стана истински хит: до 1980 г. той беше един от най-продаваните в света.
През 1976 г. той създаде и Renault 5 Alpine (5 с марката Gordini във Великобритания), един от първите истински “горещи” хечбек модели в света. Той бе последван през 1980 г. от R5 Turbo, култов класически рали хомологиран спец, който включва средно разположен двигател с турбокомпресор в купето зад водача.
Второто поколение на 5, известно като Supercinq, беше пуснато през 1984 г. с преработен външен вид и изградено върху нова платформа. Той беше ефективно заменен като флагманскосупермини на Renault от Clio, лансиран през 1990 г., въпреки че Supercinq остава в продажба на някои пазари до 1996 г.