След световната премиера в Южна Америка, вече е сигурно, че той ще стъпи и в Германия
Renault се превръща в производител на пикапи. След миналогодишната световна премиера на Alaskan в Южна Америка, вече е сигурно, че той ще стъпи и в Германия. Ние разполагаме с всички факти за стартирането на французина в пазарната ниша на пикапи от средния клас.
Звън на фанфари огласи Франция, когато Renault обяви концепта Alaskan през есента на 2015 и скочи бързо в сегмента на пикапите от средния клас с транспортера със задвижване на четирите колела. След световната премиера в Южна Америка французите подготвиха пикапа за европейския пазар. Още тогава нашата прогноза гласеше: Той иде! Сега вече и официално, защото през есента той ще стартира на пазара в Европа, доскоро Renault подчертаваше, че основният пазар е Южна Америка.
Renault Alaskan Pickup
Renault Alaskan всъщност е третият вариант на Nissan Navara, защото, подобно на новия Mercedes X-класа, Alaskan се базира на произведения в Барселона японец за местните пазари. Междувременно делът на пикапите от средния клас расте на световния пазар, доскоро го държаха главно японски производители като Toyota с Hilux, както и Ford с Ranger. Според Renault около една трета от световния пазар за миналата година принадлежи на такива пикапи, става дума за около 5 млн. броя, което ясно говори за бързо растящия бранш.
Каросерията недвусмислено показва, че зад радиаторната решетка на Renault се крие представения през 2016 Nissan Navara. Това означава, че средно големият пикап е с дължина от около 5,3 метра и три метра междуосие. Полезният товар на Renault е 1,1 тона. Пикапът Alaskan е с двойна кабина, дали Renault ще предложи по-късно промяна на кабината на Nissan Navara все още не се знае. Alaskan Pickup се задвижва от известния 2,3-литров четирицилиндров с моно или битурбо и максимум 190 к.с., който се крие под капака както на Navara, така и в X-класа и той генерира най-много 190 к.с. От друга страна, Renault продава в момента Alaskan в Южна Америка с предходния 2,5-литров двигател на Nissan.
Битурбо дизел със 190 к.с.
Ключовата разлика на Renault Alaskan Concept Pickup с Nissan Navara се крие в предната част. Фаровете с LED лайснаизглежда са заимствани от VW Amarok, те са по-плоски от Navara. Капакът на двигателя има две допълнителни надлъжни издутини и е изрязан в областта на емблемата. Предната престилка с широко изтеглена радиаторна решетка също значително се различава от донора на платформата.
С това различията в екстериорното оформление приключват, защото от А –колоната на Renault Alaskan Pickup започва стопроцентовата одежда на Navara. Renault обаче си е позволил да придаде уникална визия на задната част на Alaskan Pickup с издадената навън врата на багажника, както и промяна на задните светлини на Nissan Navara, които са с идентична форма на корпуса, но с различен дизайн. И накрая една малка подробност: Renault е ситуирал под А- колоната на Alaskan Pickup малък хромиран детайл с обозначение на типа, който напомня на въздухозаборник.
Renault Alaskan данни, цени
Не е необходима феновете на Nissan да се пренастройват, когато сменят марката автомобил. Воланът е с уникален дизайн на Renault, бутоните на волана са почти идентични, иначе почти няма разлика с Navara. Инструментариумът, климатикът, мултимедийната система са вече известни. Мощността от 190 к.с. се предава посредством шест- или седем степенна автоматична трансмисия. Renault се отказва от промяната на кабината, при Alaskan тя ще бъде закрепена с винтови пружини към задния мост, при Nissan вариантите на товарни автомобили с листови пружини не се радват на популярност.
Renault Alaskan разполага с постоянно задвижване на четирите колела, пригодено за всякакви терени, вариантът за обикновените пътища е със задвижване на задните колела. Всъдеходът разполага с допълнителен блокаж на диференциала. Мощният 190 к. с. с размери 5,3 метра дължина 1,85 м широчина Renault Alsakan вдига максимално 180 км/ч, полезният товар на ремаркето е 3500 кг. Товарното пространство на модела с двойна кабина възлиза на 1,58 метра дължина и широчина между 1,13 м и 1,56 м.
Въпреки че цените за Renault Alaskan за Германия все още не са обявени, те ще са само малко по-различни от Nissan Navara и вероятно ще има малки разлики в различните варианти на оборудване. Ето защо, ние трябва да очакваме базова цена от около 31 000 евро за Standard Alaskan с ръчна скоростна кутия, топ версията с автоматична сигурно ще бъде под 44 000 евро. Пазарният старт се очаква още тази година, а месец септември са първите тестове с официалния модел.