Предстоящият сезон е трети за французите след завръщането им във Формула 1
Renault RS18 е петият нов автомобил, който бе представен преди началото на предсезонните тестове. Тенденцията тимовете да не показват евентуални радикални промени по дизайна спрямо миналата година е валидна и за французите, което ограничава интересните аспекти до новата цветова схема.
Дори и halo системата за защита на кокпита е в базовия си вариант за разлика от версията на Sauber, която включваше допълнителен аеродинамичен елемент на горната дъга. Интересна е позицията на огледалата за обратно виждане, чиито дълги колони са захванати на ръба на отвора за кокпита.
Любопитна е и появата на логото на RCI Bank and Services – компанията на групата Renault - Nissan, специализирана в областта на автомобилните финансови услуги и застраховки. Същевременно върху носа на RS18 се е появил френският флаг.
Очакванията на Renault са инвестициите, направени в отбора през последните две години, да започнат да дават резултат и той да се включи в битката за челните позиции.
„Миналата година беше успешна в много аспекти”, коментира управителният директор Сирил Абитебул. „Това беше втората година от реформирането на отбора и ключов момент в подготовката на дългосрочните ни планове и цели.”
„През 2016 г. набирахме персонал, инвестирахме, ангажирахме нови спонсори, нови таланти, градихме бранда си. Това беше прогресът, необходим, за да се присъединим към силните отбори.”
„Водещата ни цел (за 2018 г.) е този прогрес да стане видим и в резултатите. Искаме да демонстрираме напредък във всеки един аспект – задвижваща система, шаси, оперативни дейности, пилоти. Всичко трябва да се подобри!”
Карлос Сайнц, който се присъедини към отбора миналия сезон за последните четири старта, ще си партнира с Нико Хюлкенберг. Това е втори сезон за германеца, който въпреки страхотното си представяне все още няма подиум във Формула 1.