Зад волана на Plug-in хибридната версия на новия Captur
Renault Captur се превърна в огромен успех за марката още в първото си поколение, а неговият наследник както по всичко личи още повече ще затвърди позициите на марката при градските кросоувъри. Моделът на много пазари се продава не по-зле от Clio, а в някои държави достига дори до още по-големи държави - и причините за това не са никак трудни за отгатване, тъй като към добре познатите предимства на малкия модел Captur прибавя повече вътрешен простор, повече комфорт при пътуване, по-добра функционалност, по-висока позиция на седене и съответно по-добър обзор от мястото на водача, както и, разбира се - атрактивен кросоувър стил.
Новият Captur доразвива философията на своя предшественик и спокойно може да се каже, че е станал по-добър във всички важни направления. Този път обект на интереса ни е версията Plug-in хибрид, която със своята батерия с капацитет почти десет киловатчаса е в състояние да изминава над 60 километра на ток по спецификации. Нека започнем, че ако стойности от порядъка на 60-65 километра са постижими при повече старание и оптимални условия, то петдесетина километра не са абсолютно никакъв проблем - без изобщо да се налага по някакъв начин да съобразявате стила си на шофиране и използването на консуматори към спецификите на задвижването. Наред с това, синхронът между различните типове задвижване е доста впечатляващ, като автомобилът в повечето случаи успява да съчетае предимствата на електромобил с тези на модел с ДВГ. Системата за рекупериране на спирачна енергия работи отлично, а електрониката изключва двигателя с вътрешно горене във всеки удобен случай, най-вече при движение без тяга. Резултатът е впечатляваща ефективност - средният разход при смесен цикъл на шофиране е под шест на сто, а в градски условия или при по-ниски скорости спада и до стойности, започващи с четворка преди десетичната запетая. От друга страна си струва да се отбележи, че версията със 158 конски сили е доста по-енергична от самозарядните хибриди, които се предлагат на базата на Clio и Arkana, и това се усеща особено отчетливо на магистрала и при стръмни изкачвания. Работата на сложната като конструкция трансмисия продължава да изисква известно привикване, но крайният резултат е наистина ОК. При по-умерено каране много приятно впечатление прави и ниското ниво на шум от страна на задвижващия тракт, което допринася за комфорния характер на модела.
Ходовата част и кормилната уредва са настроени с оглед на лекотата на управление и приятния комфорт, което приляга много добре на приветливия нрав на автомобила. Меката возия обаче не е за сметка на неприятно клатене на каросерията или някакви прояви на нестабилност - Captur се държи уравновесено и сигурно, просто без да проявява някакъв особено изявен афинитет към спортните изпълнения. Заслужава си обаче да се отбележи, че заради по-ниския си център на тежестта, който е следствие на монтирането на високоволтовата акумулаторна батерия, E-Tech 160 седи на пътя по-солидно от всяка друга версия на Captur, управлението му също субективно се усеща някак по-хомогенно, отколкото при останалите варианти.
Интериорът може да се похвали с гъвкава концепция на задните седалки, както и изобилие от място за пасажерите и техния багаж - моделът е сред шампионите по полезен обем в своя сегмент, а наличието на допълнителната батерия почти не е нарушило това му качество.
Текст: Божан Бошнаков