Тест на Captur, оборудван с разширения тракшън-контрол XMOD
Младежките форми на каросерията на този определено привличат вниманието – при автомобил с идеята на Captur такъв вид стилистика е добре дошла. Само по себе си отсъствието на двойно задвижване (плюс съчетанието от сравнително дълги надвеси и ниска предна престилка) елиминира още в зародиш идеята за каране през тежки терени, но ако трябва да бъдем откровени докрай, истината е, че нито един автомобил от тази категория не се чувства като у дома си в подобни условия. В случая наличието само на един задвижващ мост дори носи съвсем конкретни предимства – това спестява тегло, отваря повече място в интериора и, не на последно място, намалява крайната цена на автомобила.
Практичен и просторен отвътре
Captur е малък отвън, но предлага много място за пътниците на борда. Гъвкавостта на вътрешното пространство също е впечатляваща. Задната седалка например може да се мести с 16 сантиметра в хоризонтална посока, което в зависимост от нуждите осигурява изобилно място за краката на пътниците от втория ред или съответно повече багажен обем (455 вместо 377 литра). Освен това жабката е огромна, а срещу неголямо заплащане се предлагат и практични сменяеми тапицерии с цип. Логиката при управление на функциите Captur е заимствал от Clio. С изключение на няколко разположени на озадачаващи места бутони – тези за активиране на темпомата и на икономичния режим Eco – ергономията е чудесна. Инфо-развлекателната система със седеминчов сензорен екран се предлага на изгодна цена и се отличава с наистина интуитивно управление.
Високата позиция на седене, която традиционно е сред основните аргументи в полза на покупката на кросоувър или SUV, с положителност е сериозен коз и за Captur. Освен на добрия обзор, водачът има основания за задоволство и от удобната подредба на работното си място. Балансираната ходова част съчетава прилична устойчивост в завой с наистина добър комфорт на возене. Без значение дали преминава през къси или дълги неравности, с или без товар, Captur винаги вози приятно. принос за удобството при дълги преходи имат и отличните седалки.
Хармоничен дизелов двигател
Като че ли най-разумният вариант за задвижването на модела към момента е добрият стар дизелов познайник с означение dCi 90, който със своите 220 нютонметра максимален въртящ момент осигурява отлична тяга при ускорение, работи меко и равномерно и, най-важното, дори при спортен стил на шофиране трудно покачва разхода си над шест литра на сто километра. Трансмисията с два съединителя EDC работи приятно плавно при спокойно шофиране, докато при по-спортен стил на каране реакциите й стават малко нервни. Ръчният режим на смяна на предавките функционира добре и е полезен в участъци с повече завои.
Тракшън контролът с разширена функционалност XMOD се управлява много лесно от въртящ се регулатор на средната конзола и всъщност се оказва едно твърде смислено предложение за Captur, тъй като действително се грижи за осезаемо подобряване на пътното поведение върху настилки с ограничено сцепление. Предвид харектера на този модел, подобно решение по абсолютно достоен начин компенсира отсъствието на вариант с двойно задвижване в гамата на Captur.
ОЦЕНКА
Каросерия
+ Обширно с оглед външните размери на автомобила вътрешно пространство, солидна изработка, добър обзор от мястото на водача, многобройни места за съхранение на предмети, разнообразни възможности за трансформиране на вътрешния обем
Комфорт
+ Удобни седалки, приятен комфорт на возене
– Акустичният комфорт при висока скорост би могъл да бъде и по-добър
Двигател/силово предаване
+ Култивиран дизелов двигател с уверена тяга, плавна работа на трансмисията при спокойно шофиране
– При по-спортен стил на шофиране реакциите на трансмисията стават нервни
Поведение на пътя
+ Сигурно пътно поведение, добро сцепление
– Донякъде синтетично усещане от кормилното управление
Разходи
+ Разумна цена и богато стандартно оборудване, нисък разход на гориво
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова