Новата хибридна версия на Clio e eдно интересно допълнение към гамата на модела
Тенденцията за намаляване на вредните емисии чрез един или друг метот за електрифициране на конвенционалните задвижвания набира все по-голяма мощ. Конкретно в класа на малките градски модели, където цената винаги е играела много съществена роля, този процес като че ли се случва малко по-бавно, тъй като тук дори и една стандартна и сравнително елементарна система от типа мек хибрид оказва осезаемо влияние върху себестойността на продукта.
В Renault от дълго време работят върху своята хибридна задвижваща система E-Tech, предназначена именно за градските модели на френския производител. От втората половина на годината вече са в продажба първите два модела, разполагащи с новия тип задвижване – това са Clio и Captur. Докато Clio Е-Tech е стандартен пълен хибрид без възможност за външно зареждане, при Captur E-Tech става дума за Plug-in хибрид с 50 километра автономен пробег на електричество и възможност за движение на ток със скорост до 135 километра в час. В септемврийския брой на списание auto motor und sport България вече подробно ви разказахме за техниката на двата модела, а сега е време да споделим по-подробно впечатлението си от това как се представя на пътя по-малкият от двата автомобила – Clio Е-Tech. Разбира се, за някой от следващите ни броеве предстои да направим тест и на Captur E-Tech.
Едно малко по-различно Clio
На пръв поглед автомобилът изглежда като стандартно Clio – външността се доминира от все така елегантни и динамични линии, а отличителните белези се ограничават до допълнителните емблеми в областта на средните колонки и задния капак, както и леко промененото оформление на задната броня. При специалната серия E-Tech Еdition, каквато имахме възможността да шофираме, към това следва да прибавим някои допълнителни открояващи се дизайнерски акценти, които придават допълнителна индивидуалност както на външността, така и на интериора. Във вътрешността на Clio също няма големи изненади – тук новостите са надписа върху лоста за управление на трансмисията, допълнителния бутон EV и възможността да наблюдавате енергийните потоци от различните типове задвижване на дигиталния контролен уред зад волана. В допълнение серията Еdition радва окото с още няколко стилистични особености – между другото, белите елементи в тапицериите и облицовките кореспонтират наистина чудесно с цвета на външно лаковото покритие. Голяма част от функциите се управляват от големия вертикален 9,3-инчов сензорен екран, но за голяма радост командването на повечето най-често използвани неща, като например климатичната инсталация, става от конвенционални бутони с интуитивно разположение.
За пореден път оставаме впечатлени от това колко пораснал в буквалния и в преносния смисъл е Clio – вътрешните размери се доближават до някои от представителите на по-горния клас, като това важи в пълна сила също и за качеството на използваните материали, за удобството на седалките и за нивото на наличните инфо-развлекателни технологии. Eдинствено багажникът е с леко намален обем заради монтирането на 1,2-киловатчасовата литиево-йонна акумулаторна батерия с въздушно охлаждане, но и така вместимостта му е повече от прилична за представител на малката категория.
Повече за впечатленията ни от новото Renault Cliо E-Tech можете да откриете на страниците на декемврийския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Renault