С Renault Clio в края на годината на пазара се появи един малък стилен автомобил. Ние го сравнихме с пуснатия на пазара Peugeot 208.
Едва ли някой производител залага толкова смело на дизайна както Renault. Какво мислите за новото Renault Clio с големия ромб на решетката на радиатора, типичната алфа закръгленост и форма на каросерията с лакираните с пианолак черни елементи? Повече стил в момента едва ли е нужен. Тъй като обаче дизайнът отдавна не е всичко, а Peugeot 208 е достоен съперник, ние трябва да изясним кой всъщност от двамата французи в момента е най-добрата малка кола.
Renault Clio струва много и предлага много
При всички случаи най-изгодното в 208 82 VTi, задвижван от енергичен трицилиндров 1,2-литров бензинов двигател с мощност 82 к.с. е, че Peugeot са определили цена от 22 726 лева за версията с четири врати. Линията на оборудване Active съдържа все полезни неща като CD радио, климатик, темпомат, електрически прозорци и един функционален 7-инчов Touchscreen екран, чрез който могат да се управляват бордовия компютър , аудио системата и свързаните устройства чрез Bluetooth
Има интегрирана възможност за включване на USB за MP3 плейър. Срещу неголямо доплащане към това, може да се сдобиете с една лесно за обслужване навигация.
Висококачественото, оборудвано с много съоръжения купе, красят стандартни скрити черни уреди с изобилие от пианолак около монитора и управлението на климатика , а също така и хромирани дръжки на вратите. Контролните прибори са ясно изобразени, само малкият кожен волан търпи известна критика, тъй като при определено положения на шофьора скрива част от показанията на уредите. В замяна на това седалките са удобни и позволяват бързо да се регулират посредством кръгла ръкохватка.
За Renault Clio DCI 90, със своите 90 к.с. и мощно бензиново турбо, малко по-мощен от Peugeot, трябва да платите най-малко 25 390 лева. Свръхмодерното оборудването на 208 е благодарение на една серийна система за информационно развлекателни програми(Media-Nav), която може да се управлява интуитивно на голям сензорен екран. За черния лак на таблото и за черни елементи на каросерията трябва да се доплати. Само хромираната лайстна придава динамика на линията на оборудването в съответствие със серията . Пространството в задната част е стандартно умерено. Въпреки по-дългата с десет сантиметра каросерия, определено липсва пространство за краката и главата. Едрите и високи пътници, трябва при влизане и излизане да навеждат главата си. В противен случай съществува опасност да получат подутини по главата.
Renault Clio предлага повече багажен обем
При паркиране водачът може да се ядоса на недостатъците на характерния дизайн на Renault Clio. Широката издигната C-колона ограничава видимостта толкова много, че дори и контейнерите за стъклени отпадъци напълно изчезват. Красивият триъгълен прозорец над скритите дръжки за вратите е поставен като на шега.
Peugeot се представя като по-удобен автомобил . Достъпът до задната част се осъществява много по-лесно, пътниците намират по-лесно добре оформените задни седалки с достатъчно място и могат да гледат не само вътрешната облицовка, но също така и през прозореца.
Когато става дума за товар, Renault Clio ще покаже размер и предлага товарен обем от 300 до максимум 1146 литра, което е 70 литра повече от 208. Тези две неща взети заедно са важна стъпка при сгъването на разделените задни облегалки.
Равенство цари също така и при мощността. Въпреки, че Renault Clio с малко по-мощнотo турбо (135 Нм срещу 118 Нм) има формално леко предимство, той няма да задмине Peugeot с неговото грубовато двигателче. Точно обратното. Защото и на двата автомобила са необходими точно 12,2 секунди за да достигнат от нула 100 км /ч, малкият и къс 208 отнема около 2 секунди от пъргавостта на Renault Clio.
Въпреки това той няма да спечели точки. Тези стойности са все още твърде слаби. Едно сравнение: едно Polo с 90 конски сили в междинен спринт от 80 до 120 километра в час на пета предавка е около две секунди по-бързо (18,5 секунди).
Действително и двата автомобила не са толкова пъргави, изхождайки от разхода по време на теста, но техните три цилиндъра изразходват между 6,4 (Clio) и 6,8 литра бензин. Стойности като пет литра на 100 километра биха били възможни при ежедневно спокойно улично движение.
В крайна сметка Peugeot е стъпка напред
Има големи различия в комфорта при шофиране, където стегнато настроеното Renault Clio излъчва спокойствие. Той обича да вдига шум и дрънчи в предната част при бързо шофиране по лоши пътища. Към това малко радост носи електрическото сервоуправление, което работи не особено прецизно и дава слаба обратна връзка.
Peugeot не е доказан експерт в комфорта, но при пряко сравнение се държи по-балансирано. Той парира хармонично лошите напречни неравности и работи по-гъвкаво в комбинация с директното управление и картинг волана.
Единствената критична точка тук е, че ако човек прекали с промяната на натоварването в завоите, това би могло да предизвика поднасяне на задната част на автомобила.
Освен серийното ESP и особено при Renault Clio необходимото писукане отзад при паркиране, нито един от двата производителя не предлагат други полезни системи за асистиране на водача, като например предупреждение за отстояние, предупреждение при напускане на пътната лента, предупреждение за така наречения мъртъв ъгъл, нито ксенонови фарове.
Renault оборудва Clio с интегрирани в седалките странични въздушни възглавници за главата, само Peugeot е оборудвано изцяло със странични въздушни възглавници. Все пак дисковите спирачки хващат здраво при изпитване на превозното средство и са стабилни.
Така, че несъмнено в крайна сметка: новото Renault Clio може да изглежда от пръв поглед привлекателно, по-добрият малък автомобил обаче е по-изгодният и по-добре конструиран Peugeot 208.
stoqn
Peugeot 206 i po tarsena kola ot clio.
Анонимен
Сега видях,че много съм се повтарял на места,сори,от нерви
Анонимен
съгласен съм с 2-те предишни мнения-никога конкурентните френски коли не са достатъчно добри спрямо конкуренцията-немската естествено.Това е заформена позиция-ако чете човек редовно"Автобилд"може да забележи това явление-все нещо не достига,все немските са по-динамични,икономични,директни.Как пък французите една добра кола не направиха!?Аз не мисля,че Реното,че и Пежото отстъпват нито по дизайн,нито по качество на конкуренцията,напротив!
ВДВ
Забравих да спомена, че Клио-то всъщност е в 10-та на най-продаваните в Германия автомобили. Достатъчно основание за притеснение за германците.
ВДВ
Ами чудесна, но аз за Пежо не прочетох много. Общо взето статията е написана, за да се отрече Клио-то. Вероятно се явява конкурент на някой немски автомобил. Сигурно е Поло-то, защото ни в клин, ни в ръкав се появява някъде около мощността на моторите.
Silver Lion
Чудесна статия