В началото на юни започнаха продажбите на ограничената серия Clio Limited, създадена специално за българския пазар
Създаването на специална серия за конкретен пазар на базата на даден автомобилен модел е отличен начин да се удовлетворят по максимално добър начин вкусовете на клиентелата в съответната държава. Тази година френската марка Renault предложи на своите български клиенти специална лимитирана серия на малкия си модел Clio, който разполага с богато серийно оборудване, включващо сериозно количество често поръчвани у нас екстри, при това предлагайки на крайния купувач осезаемо ценово предимство пред останалите познати досега версии на този автомобил.
Специална оптика и богата екипировка за лимитирания модел
Поръчките на 70-те лимитирани бройки започнаха през юни, а освен от ценовото предимство, клиентите могат да се възползват и от промоционалния лизинг с лихва 2,99%. Clio Limited се отличава с индивидуални сиви екстериорни и интериорни детайли. Clio Limited е базирано на ниво на оборудване Expression, като го надгражда с опции като затъмнени задни прозорци, блестящо черно лаково покритие за страничните огледала, страничните лайстни и декоративния елемент в задната броня, допълнителни хромирани лайстни, специални 16-цолови алуминиеви колела Passion с черна декорация, светлини за мъгла и преден подлакътник.Наред с това, Clio Limited предлага интериорен пакет Сиво Касиопея, който добавя сиви акценти по волана, вентилационните отвори и лайстните на вратите, а седалките са с изцяло нова тапицерия Limited, която е уникална за модела. Специалният характер на автомобила е подчертан от хромирани плакети “Limited” на предните калници, а отвътре лимитираната серия се разпознава по брандираните вътрешни прагове отпред.
70 екземпляра с три варианта за задвижване
Clio Limited може да бъде поръчан в три версии на своето задвижване, като мощността неизменно е еднаква и възлиза на 90 к.с. Клиентите имат избор между 900-кубиков трицилиндров бензинов турбомотор (от 27 690 лева), както и добре познатия 1,5-литров турбодизел с петстепенна механична предавателна кутия или с шестстепенна трансмисия с два съединителя EDC (от 30 690 лева с механична скоростна кутия и от 33 690 лева с EDC). Тестовият автомобил беше поръчан в (поне според автора на тези редове) най-добрата комбинация между двигател и трансмисия, предлагана към момента за Clio – dCi 90 с механична трансмисия. Задвижващият агрегат за пореден път прави отрадно впечатление с култивиран ход, равномерно разгръщане на мощността, уверена тяга и изключително скромен апетит за гориво, а стандартната петстепенна ръчна трансмисия е настроена много сполучливо спрямо характеристиките му. В реални условия средният разход на гориво при тази модификация е около пет литра на сто километра, а динамиката е абсолютно достатъчна за пътувания на всякакви разстояния.
Модел от малкия клас, с който може да отидете навсякъде
Всъщност добрата пригоденост за всякакви условия е характерна черта за новото Clio като цяло. Моделът демонстрира сигурно и послушно пътно поведение, нивото на шум в купето не става твърде високо дори при високи скорости по магистрала, а комфортът на возене е повече от задоволителен. Мястото във вътрешността е абсолютно за удобното пътуване на четирима възрастни и техния багаж за уикенда.
Заключение
Renault Clio Limited dCi 90
Специалната версия Limited на Clio е чудесна възможност за Renault да покаже Clio в неговата най-добра светлина – на практичен и достъпен малък автомобил с изявена индивидуалност, който спокойно би могъл да служи и за пълноценна семейна употреба. Версията с дизелов двигател и механична трансмисия се отличава с чудесна динамика и забележително нисък разход на гориво.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков