Създава гигафабрика в Дуе, близо до Renault ElectriCity, за производство на батерии
Renault Group обявява подписването на двеосновни партньорства в областта на проектирането и производството на батерии за електромобили: o Renault Group навлиза в стратегическо партньорство с Envision AESC, създавайки гигафабрика в Дуе, близо до Renault ElectriCity, целяща да подпомогне производството на най-новите технологични, икономически конкурентни, нисковъглеродни батерии и да направи електрическата мобилност по-достъпна в Европа.
Renault Group подписва меморандум за разбирателство с френската start-up компания Verkor за съвместно разработване и последващо производство на високопроизводителни батерии с оглед притежавания над 20% дял от Verkor. Комбинацията от тези две партньорства с индустриалния клъстер на Renault ElectriCity ще създаде близо 4500 преки работни места във Франция до 2030 г., като същевременно ще развие стабилна екосистема за производство на батерии в сърцето на Европа. Нова стъпка по пътя на стратегическия план „Renaulution“, тъй като Групата и нейните партньори от Алианса укрепват конкурентното си предимство и ефективност на пазара на електромобили. Renault Group обявява стратегията си за проектиране и производство на батерии за електромобили във Франция.
Основна точка от плана Renaulution, стратегията за батериите на Групата оживява чрез подписването на две ключови партньорства: с Envision AESC - глобален играч във водещите световни технологии за батерии и интелигентни, дигитализирани, нисковъглеродни заводи за батерии, и дългогодишен партньор на Nissan - и Verkor, базираната в Гренобъл start-up компания, специализирана в разработването на клетки за батерии на електромобили. Тази стратегия ще помогне на Renault Group да бъде поконкурентен и ефективен EV играч, да ускори своята индустриална трансформация и да постигне целите си за екологичен преход. Тези две скорошни партньорства вървят ръка за ръка със съществуващите програми в Renault Group, по-специално историческото споразумение с LG Chem, което в момента доставя модули за батерии за електрическата гама на Renault и за предстоящия модел MéganE.
Успоредно с това има текущи дискусии с ACC за потенциално присъединяване към екосистемата от 2027 г. В рамките на Алианса продължават и изследванията за внедряване на технология на твърди батерии от 2030 г. с проекта ASSB (All Solid-State Battery technology). "Нашата стратегия за батериите се основава на десетгодишните опит и инвестиции на Renault Group във веригата за създаване на стойност на електрическата мобилност. Най-новите стратегически партньорства с Envision AESC и Verkor укрепват значително нашата позиция, осигурявайки европейско производство на един милион електрически автомобила до 2030 г.
Това бележи основен етап, в който укрепваме конкурентното си предимство, вкореняваме нашата компанияв моментумана френската индустрия и се стремим да постигнем целите си за въглеродна неутралност. По този начин Групата потвърждава готовността си да произвежда популярни, достъпни и рентабилни електрически автомобили във Франция", заяви Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group. Envision AESC: Гигафабрика в Дуе за достъпни европейски електрически модели.
Като част от своята стратегия за електрическа мобилност, Renault Group си партнира с Envision AESC за създаването на фабрика в Дуе с капацитет от 9 GWh през 2024 г. и с цел да достигне 24 GWh до 2030 г. Като батерия на глобалната корпорация за екологични технологии Envision Group , компанията ще инвестира до 2 милиарда евро за производство на най-новите технологични, икономически конкурентни, нисковъглеродни и безопасни батерии за електрически модели, включително бъдещия R5. Благодарение на това партньорство Envision AESC прогнозира 2500 нови работни места до 2030 г.
Близостта на фабриката на Envision AESC до производствените обекти на Renault ElectriCity в Дуе, Мобеж и Руиц, които ще създадат 700 допълнителни работни места в региона на О-дьо Франс, означава, че Renault Group може значително да повиши конкурентната си позиция и значително да подобри ефективността на своята производствена верига на електромобили. Гигафабриката на Дуе отваря пътя за производството на нисковъглеродни батерии като част от целите, очертани в Европейския зелен договор, и за разработването на решения за рециклиране със затворен цикъл на производствени отпадъци и излезли от употреба батерии.
В съответствие с ангажиментите, поети от Renault Group, гигафабриката ще допринесе значително за постигане на въглероден неутралитет в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г., при продажби на електромобили, съставляващи 90% от всички продажби на марката Renault до 2030 г.
„Мисията Envision Group ще бъде най-добрият въглеродно неутрален технологичен партньор за глобални предприятия, правителства и градове. Затова сме доволни, че Renault Group избра батерии Envision AESC за следващото си поколение електромобили. Инвестирайки в изграждането на нова гигафабрика в Северна Франция, ние се стремим да подкрепим прехода към въглероден неутралитет, като направим високопроизводителни батерии с по-голям пробег и електромобили,достъпни за милиони повече автомобилни ентусиасти.
Тази първа фаза на разработка ще отключи бъдещи мащабни инвестиции за разрастване на местната верига за доставки и развитие на възможностите за целия жизнен цикъл на батериите, включително съхранение на енергия, повторно използване на батериите, интелигентно зареждане и рециклиране в затворен цикъл.
Тя има потенциала да създаде хиляди нови зелени работни места с висока стойност като част от цялостната екосистема на батериите в региона." заяви Лей Джан, основател и главен изпълнителен директор на Envision Group. Renault Group и Verkor: Пилотна производствена линия за високопроизводителни батерии до 2022 г. и модерна гигафабрика до 2026 г.
В допълнение към партньорството си с Envision AESC, Renault Group подписва меморандум за разбирателство, ставайки акционер на Verkor с дял от над 20% и планирайки да се присъедини към консорциума, създаден около френската startup компания през 2020 г. Консорциумът има за цел да се справи с предизвикателствата, свързани с цифровизацията, декарбонизацията и укрепването на френската и европейската индустрия в сектора. Renault Group и Verkor възнамеряват да разработят заедно високоефективна батерия, подходяща за C и по-високите сегменти от гамата на Renault, както и за моделите на Alpine.
Заедно с консорциума те ще помогнат за създаването на повече от 200 директни работни места. Първоначалните фази на партньорството ще включват финансиране на център за научноизследователска и развойна дейност (Център за иновации Verkor) и пилотна линия за прототипиране и производство на клетки и модули за батерии във Франция още през 2022 г. Във втората фаза Verkor ще продължи със създаването на първата гигафабрика за високопроизводителни батерии във Франция, с първоначален капацитет от 10 GWh за Renault Group от 2026 г., потенциално нарастващ до 20 GWh до 2030 г.
Сътрудничеството между Renault Group и Verkor ще се основава на общ план за намаляване на въглеродните емисии от производството на батерии със 75% в сравнение с традиционните процеси и за установяване на верига за доставки, която позволява проследяемост и осигурява наличността на суровини, използвани в електрически модели. Benoit Lemaignan CEO of Verkor. „Горди сме, че се обвързваме с Renault Group и с нетърпение очакваме да реализираме общата си визия да направим електрическата мобилност широко достъпна чрез това партньорство.
Това е сериозна стъпка, демонстрираща напредък по нашия план за генериране на до 50 GWh капацитет за производство на клетки за батерии до 2030 г. – важен момент в развитието на конкурентна, суверенна и устойчива верига за доставки на батерии в Европа“, заяви Беноа Леменнян, главен изпълнителен директор на Verkor. Капиталовата инвестиция във Verkor се подчинява на условията, които обикновено са приложими за този вид сделки, по-специално регулаторната консултация на органите по трудови правоотношения.