Автомобилният и самолетният производител се договориха за партньорство в разработването на батерии. Техните цели: оптимизирана клетъчна химия, по-добро управление на енергията, по-ниско тегло.
Сътрудничеството за развойна дейност в областта на батериите за електрически автомобили не е нищо необичайно. Досега обаче специализираните фирми за батерии, като CATL, BYD или Farasis, са сключвали съюзи с производители на автомобили. Но фактът, че автомобилен концерн влезе в тази област в изследователско партньорство с производител на самолети, е пълна изненада. Въпреки това Renault Group и Airbus обявиха тъкмо това.
„Целта е да обединим технологии, които позволяват както създаването на хибридни самолети, така и проектирането на утрешните автомобили“, казва Жил Льо Борн, изпълнителен вицепрезидент инженеринг в Renault Group. Междубраншовото партньорство с Renault ще помогне на Airbus да разработи следващото поколение батерии като част от своята пътна карта за електрификация, добавя Сабине Клауке, главен технически директор на самолетния производител.
Управление на енергията, тегло, твърдотелни батерии
Сътрудничеството между производителите на автомобили и самолети се фокусира върху оптимизиране на управлението на енергията и намаляване на теглото на батерията. Освен това трябва да бъде постигнат напредък за преход от днешната клетъчна химия, базирана на литиеви йони, към твърдотелни батерии. С тази технология и двамата партньори очакват да могат да постигнат два пъти по-висока енергийна плътност в сравнение с днешните батерии най-късно до 2030 г.
Освен това във фокуса на партньорите в сътрудничеството е целият жизнен цикъл на бъдещите резервоари за енергия. От производството до рециклируемостта – те имат намерение да изследват целия въглероден отпечатък на бъдещите концепции за батерии. Партньорството Airbus-Renault има за цел да помогне както на автомобилния, така и на авиационния сектор да постигнат нулеви нетни емисии до 2050 г. Това е „уникално предизвикателство, което изисква междусекторно сътрудничество“, казва Клауке.