Американците имат 20-годишен опит в проектирането и изграждането на горивни клетки
Renault Group и американската компания Plug Power подписаха меморандум за разбирателство, според който до средата на 2021 г. във Франция ще бъде създадено съвместно предприятие (с 50/50 партньорски дяла), което да завладее над 30% от пазара на лекотоварни автомобили на горивни клетки (FC) в Европа ...
Съвместното продприятие ще създаде условия за производството на модерни системи с горивни клетки и тяхното интегриране в превозни средства. Съвместното предприятие ще се съсредоточи върху лекотоварните автомобили, таксита и водородни камиони. Пилотен парк от такива превозни средства ще бъде разположен в Стария континент тази година.
Скоро групата ще представи план за развитие, в който електрическите превозни средства играят централна роля. Въпреки това, алтернативна „зелена“ посока - водород, също се разглежда от Renault като обещаваща. Renault вече създаде автомобили с горивни клетки - това са Kangoo и Master Z.E.Hydrogen. Те се зареждат от мрежата (тъй като имат голяма батерия) чрез водородна колона. Продажбата им трябваше да започне миналата година, но епидемията направи корекции.
Plug Power има 20-годишен опит в проектирането и изграждането на горивни клетки, както и инфраструктура за зареждане с гориво. Към днешна дата компанията е изградила 40 000 системи с горивни клетки и 110 бензиностанции, които изпомпват над 40 тона водород дневно. Като част от новото съвместно предприятие партньорите ще разгърнат не само производствени мощности, но и ще отворят иновационен център за развитие на технологии и автомобили на горивни клетки на тази основа.
Системите с горивни клетки от Plug Power и тяхното зареждане работят не само в автомобилния сектор, но и в космоса, в роботиката, като стационарни генератори (аварийни източници) и дори като захранване за заводски превозни средства.
Първи в проекта трябва да бъдат водородните миниванове Master и Traffic. Но в бъдеще съвместното предприятие ще проектира водородни версии на други превозни средства на съществуващи и бъдещи платформи на Renault. В същото време съвместното предприятие трябва да предлага на пазара цяла водородна екосистема - автомобили, бензиностанции и дори „безвъглероден водород“ за тях, тоест гориво, получено без емисии на парникови газове.