Renault дебютира на IAA във Франкфурт с приемника на лимузината с голям обем Espace - новият концепт Initiale Paris.
Renault Initiale Paris съчетава функциите на SUV и ван с комфорта на луксозен седан от висок клас, с което показва основните елементи на дизайна на бъдещия Espace и интерпретира висшата класа на Renault в нова, нетрадиционна форма. Голямото пространство си остава водещ коз за автомомобила.
Със своите 4,85 м дължина концептуалният автомобил е дълъг колкото сегашното Grand Espace. 22-цоловите джанти осигуряват подобаващо излизане на сцената. При разработката на дизайна на студията екипът, ръководен от Лоренс ван ден Акер, черпи вдъхновение от архитектурата и от авиацията. В същото време те са обединили три класи превозни средства в една нова концепция. Радиаторната решетката и линията на покрива наподобяват на седан от висш клас, фланговете са като на SUV, а големите прозорци напомнят на ван. Задните странични стъкла са оформени като стабилизатор на самолет и подсилват интегрираните аеродинамични капаци.
Радиаторната решетка, джантите, страничните панели и праговете на Renault Initiale Paris са декорирани с ромбовиден знак, върху покрива от алуминий и плексиглас е разположен трансперант с прозрачна карта на Париж. Външните огледала са заменени с камери за обратно виждане.
Renault Initiale с просторен интериор и комфортни кресла
Насрещни врати и електрически прибиращи се стъпала улесняват достъпа до футуристичния интериор. Удобните седалки на първия и втория ред, профилираният лост, както и системата от светлинни лъчи, която минава през интериора, напомнят на изключителен частен самолет. Пода на кабината е покрит с паркет от матово дърво и алуминий.
Седалката на шофьора и предната пътническа седалка, както и индивидуалните седалки на втория ред, са закрепени на централния тунел. Двата екрана на конзолата оптически се сливат с матираната повърхност на дървото. Цялата седалка в третия ред е съставена от гъвкави ламели, които позволяват многобройни конфигурации. В допълнение има различни светлинни ефекти и мощна музикална уредба с високо качество.
Твърде енергичен мотор се крие под капака на Renault Initiale Paris. 1,6-литров четирицилиндров дизелов двигател се захранва от два турбокомпресора и достига до 400 Нм. Данни за мощността не се споменават. Мощността се предава посредством шестстепенна трансмисия с два съединителя.