От екипа на Renault смятат, че ограничаването на дебита на гориво има негативен ефект върху имиджа на Формула 1 и че премахването на тази част от правилника ще е от полза на спорта.
Успоредно с въвеждането на новите V6 задвижващи системи ФИА постави ограничения върху разхода на гориво. Максимумът за всяко състезание е 100 килограма, докато максималният дебит в рамките на надпреварата е 100 кг/час. Според управителния директор на Renault Sport Сирил Абитебул премахването на това ограничение ще направи състезанията по-атрактивни.
"Едно от нещата, които са пряка заплаха за Формула 1, е доближаването й до принципите на състезанията по издръжливост. При тях акцентът е върху ефективността, надеждността, способността да покриваш внушителен километраж без никакви проблеми. Формула 1 олицетворява късите състезания, постоянните атаки."
"Дори и по време на V8 ерата, контролирахме разхода на гориво. Това беше част от тактиката. Оптимизирахме времената си за една обиколка, като използвахме минимум гориво за цялото състезание, такава беше стратегията. Този елемент винаги е присъствал в спорта и без да е имало ограничения. Ето защо аз бих премахнал настоящите рестрикции."
Това ще даде възможност на пилотите да атакуват по-често, но основният плюс е, че ще се отрази положително върху имиджа на новите двигатели, категоричен е Абитебул.
"Ако премахнем тези ограничения, ще премахнем всички негативи, които в момента тегнат над тази нова технология. А тя е фантастична! Свършихме отлична работа."
"Тези двигатели, които използваме, особено този на Mercedes, заслужават огромно признание заради технологиите, които са вложени в тях. Намалихме разхода с 30-40%. Невероятно е! За съжаление прекрасеният успех бе помрачен от ограничения разход. Хората смятат, че ние непрестанно пестим гориво."
Абитебул признава, че премахването на тази част от правилника може да накара производителите да търсят механизми за повишаване на мощността чрез използване на гориво за повишаване работните режими на хибридбите системи. Това ще се избегне, ако отпадне единствено ограниченото върху общия разход, а не върху дебита, е мнението на французина.