Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Kadjar: Японец с френски маниери

27.11.2015 14:28

Френският модел с един малко по-различен прочит на философията на Nissan Qashqai

Базиран на техниката на отлично познатия Nissan Qashqai, Renault Kadjar ни представя един малко по-различен прочит на философията на извънредно успешния японски модел. тест на версията dCi 130 с двойно предаване.

Въпросът „Защо да предпочета Kadjar пред Qashqai”? би могъл със същия успех да бъде зададен и в обратния ред – да, двата модела използват идентична техника и да, те са доста близки като същност. Само че различията между тях са достатъчно ясно изразени, за се намери подобаващо място под слънцето за всеки от двата продукта на концерна Renault-Nissan. Докато Qashqai с типичната за японците страст към високотехнологичните решения залага повече на изключително богатия за сегмента набор от системи за подпомагане на водача, а дизайнът му е съобразен с актуалната стилистична линия на Nissan, при Kadjar акцентът е поставен повече върху комфорта и най-вече върху ефектния дизайн, дело на екипа на главния формотворец на французите – Лоранс ван ден Акер.

Характерна външност

Източените линии на каросерията, плавните извивки на повърхностите и характерното изражение на предната част не само се вписват добре във философията на Renault, но и превръщат модела в една наистина ярка индивидуалност в категорията на компактните кросоувъри. Във вътрешността на автомобила френските стилисти също са поели по собствен път и са заложили на дигитално арматурно табло, управление на повечето функции чрез голям сензорен екран на средната конзола, както и на впечатляваща функционалност.

Просторен и функционален

Тъй като каросерията на Kadjar е със седем сантиметра по-дълга и с три сантиметра по-широка от тази на Qashqai, моделът на Renault напълно очаквано е малко по-просторен отвътре. Седалките са широки и удобни за дълги преходи, местата за съхранение на предмети са в изобилие. Номиналният обем на багажника е 472 литра (430 л при Qashqai), а при сгъване на задните места достига до 1478 литра. При версията Bose към типичните за сегмента удобства е прибавена и висококласна озвучителна система, създадена специално за модела от реномирания производител.  

Комфортът преди всичко

Ако при Qashqai чевръстата водимост видимо е била сред основните приоритети при настройването на ходовата част, то при Kadjar определено е заложено повече на комфорта на возене. Което всъщност е било много добро решение – все пак при подобни автомобили със сравнително висок център на тежестта и немалко тегло пътното поведение и без друго е трудно да се доближи до определението „спортно”, а и плавната возия пасва много добре на уравновесения нрав на Kadjar. Окачването се справя особено ефективно с абсорбирането на къси и резки неравности по пътната настилка, а ниското ниво на шум в купето и култивираната работа на двигателя допринасят за спокойната атмосфера в интериора.

Четирицилиндровата машина със 130 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм при 1750 оборота в минута тегли уверено и равномерно – единствено под 1600 об./мин поведението й понякога изглежда малко по-колебливо, но това не е учудващо предвид собственото тегло на автомобила от 1,6 тона. Разходът на гориво в цикъла за икономично шофиране на ams отчете едва 5,5 л/100 км, а средната консумация в теста отчете 7,1 л/100 км. По отношение на ценовата политика, моделът се придържа в доста разумни граници и е с една идея по-достъпен от своя технологичен събрат Nissan Qashqai.

ОЦЕНКА

С атрактивен дизайн, обширно вътрешно пространство, икономичен и култивиран дизелов двигател и приятен комфорт при пътуване, Renault Kadjar определено е едно от интересните предложения в своя сегмент. Високото собствено тегло донякъде се отразява на динамиката на иначе отличния 1,6-литров дизелов мотор.

Каросерия
+     Обширно място и на двата реда седалки
       Множество места за предмети
       Задоволителна изработка
       Достатъчен багажен обем
       Прегледни дигитални контролни уреди
–     Донякъде ограничен обзор назад
       Управлението на някои функции чрез тъчскрийн не винаги е удобно по време на движение

Комфорт
+    Добри седалки
      Ниско ниво на шум в купето
      Много добър комфорт на возене

Двигател/силово предаване
+     Уверена и равномерна тяга над 1800 об./мин
       Двигателят работи много култивирано
 –    Известна слабост при най-ниските обороти

Поведение на пътя
+    Сигурно пътно поведение     
      Добро сцепление
–    На моменти индиферентно усещане от кормилната уредба

Безопасност
+    Богат и нескъп асортимент от системи за подпомагане на водача
      Ефективни и надеждни спирачки

Екологичност
+    Подобаващи за мощността стандартни емисии на СО2
      Умерен разход на гориво
–    Високо тегло
   
Разходи
+     Изгодна цена
       Богатото серийно оборудване     

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus