Резултатите, които Renault постигна във Франция и Англия, определено не отговориха на предварителните очаквания на отбора. Джанкарло Фисикела и Хейки Ковалайнен спечелиха само шест точки и не успяха да редуцират аванса на третия при конструкторите BMW-Sauber.
Джанкарло, вече прехвърлихме първата половина на сезона. Последните две състезания бяха изключително тежки. Изгубихте и битката с BMW. Мислите ли, че може да осъществите обрат в следващия старт.
Наистина последните два старта ни разочароваха. Особено и поради факта, че са домашните ни състезания. Знаехме, че битката с BMW ще бъде изключително оспорвана: всички отбори белязаха напредък, а предизвикателството пред нас бе да осъществяваме този прогрес с по-силни темпове, за да бъдем по-бързи от тях и да редуцираме аванса им в челото на класирането. Движим се в правилната посока, но всички останали също дават максимума от себе си. Сигурен съм, че ако продължаваме с това темпо, вложеният труд няма да остане без резултат.
През тази година в Германия ще има само едно състезание – Гран при на Европа на „Нюрбургринг“. Харесваш ли пистата?
Да, имам добри спомени от това трасе. Пистата е известна, а новата по-бавна секция в началото на обиколката е предизвикателство и за пилотите, и за болидите. Лично за мен старата конфигурация бе една от най-добрите в целия свят. Определено съм доволен от факта, че се състезаваме тук отново.
Какви са изискванията към автомобила за бърза обиколка на „Нюрбургринг“?
Най-важното е да се осигури добро сцепление на излизане от завоя. Ще използваме аеродинамичен пакет, който гарантира сравнително голяма притискателна сила, и основните ни притеснения са насочени към недозавиването. Ще трябва да омекотим окачването в предницата, за да разчитаме на добро сцепление, но ще трябва да запазим задното окачване по-твърдо. Именно настройките ще са основният фокус на отбора по време на свободните тренировки.
Това ще бъде първото състезание в Германия след оттеглянето на Михаел Шумахер. Мислиш ли, че това ще се отрази върху атмосферата на пистата?
Може би ще има по-малко зрители от обикновено, може би – не. Естествено разлика ще има. Да се състезаваш в Германия без Михаел е някак странно, но съм убеден, че много от феновете на моторните спортове няма да пропуснат надпреварата. „Нюрбургринг“ все пак е легендарна писта. Всички ние трябва да се постараем да им предложим едно наистина прекрасно представление.
Хейки, в последните две състезания отборът показа, че трябва да вложи още повече усилия, за да се справи с конкуренцията на BMW. Трудно ли е да останеш мотивиран в подобна ситуация?
Със сигурност не? Всеки в отбора е наясно, че все още сме в средата на сезона и до финала ни очаква дълъг път. Целият екип се справи фантастично със задачата да неутрализира проблемите, които имахме в началото на годината. Доказахме, че можем да се върнем в битката за челните позиции. Все още имаме шанс за третото място. Определено няма да ни е леко, но вярвам, че можем да постигнем тази цел.
Тази година германският старт ще бъде на „Нюрбургринг“. Не предпочиташ ли „Хокенхайм“?
Не, не го предпочитам. Имам приятни спомени от пистата в GP2 сериите. Спечелих първото състезание в събота, след като стартирах от седемнайсета позиция. През цялото време бях на ниво, имахме отлична стратегия и всичко завърши успешно. На „Хокенхайм“ не се чувствах добре по време на престоя си в GP2. Радвам се, че първият ми старт в Германия ще бъде на писта, на която съм се справил добре. Ако трябва да съм искрен, вярвам, че това е и по-приятното от двете трасета, главно поради няколкото наистина тежки високоскоростни завоя.
Станахме свидетели на състезания, които се проведоха при нетипични за региона условия. Ако на „Нюрбургринг“ е топло, което може да се очаква в средата на лятото, как ще се отрази това върху настройките?
Смятам, че сме добре подготвени за високите температури. По отношение на този показател Малайзия е едно от най-тежките състезания за сезона. Най-важно е да запазим добрите аеродинамични характеристики на автомобила въпреки корекциите по охладителната система. Както за всяко едно състезание, ще използваме максимума от охлаждането, запазвайки максимално добрите показатели от гледна точка на аеродинамиката. Това е едно наистина трудно решение, в което умело трябва да правиш компромиси.
Какви ще са областите, върху които ще се фокусирате при настройките на R27?
Никога не съм се състезавал с болид от Формула 1 на тази писта, но като във всяко едно състезание, ще трябва да търсим добър баланс във високоскоростните завои. Друг ключов фактор е стабилността при спиране. Ще се фокусираме главно върху тези две области по време на петъчните свободни тренировки и в събота преди квалификациите. Участието в третата квалификационна сесия е задължително за добро представяне по време на състезанието. В петък и в събота сутрин ще работим главно върху това да имаме бърз автомобил за една обиколка.
по материали на Renault