Новата Laguna обещава балансиран комфорт, удоволствие от шофирането и високо качество на изпълнението. Renault явно възлага големи надежди на третото поред моделно поколение. Съумява ли френският бестселър отново да оправдае гласуваното му доверие? Тест на двулитровиата дизелова версия на модела.
Екстериорът на новата Laguna изразява желанието на автомобила да се разграничи от своя предшественик, чиято биография започна през 2001 година и която беше често разтърсвана от съществени проблеми с качеството. E, каросерията вече е придобила по-модерен вид – „физиономията” й е загладена, челните светлини са получили нова, проточена форма, а класическа предна решетка почти липсва. Вместо нея предницата е решена с тесен процеп под капака и престилка с мощен отвор за охлаждащ въздух.
Новаторски дизайн
Съпроводен от издигащ се клиновиден кант и плавноспускащ се покрив, силуетът на автомобила е елегентен и би подхождал дори на двуврато купе. За съжаление, динамичното оформление на покрива се отразява неблагоприятно на пространството около главите на пътуващите отзад и в случай че ръстът ви надхвърля 1,80 м, ще трябва да се примирите с ограничена свобода на движенията. За това пък в Laguna със сигурност ще намерите достатъчно място за краката.
Субективното усещане за простор на предните седалки е задоволително освен в случай че поръчате стъклен люк на покрива, тъй като той поглъща съществена част от височината. Човек може бързо да намери удобна позиция в ергономичните седалки, а благодарение на тяхната повдигната позиция видимостта напред също е чудесна. Сигурното придвижване на заден ход от друга страна изисква майсторска преценка за габаритите на превозното средство или пък пълно доверие в пиукащия паркроник, тъй като широките задни колони и високият ръб на багажника закриват основната част от зрителното поле. Този компромис вероятно е бил направен в полза на лесно достъпното товарно пространство, чийто обем възлиза на приличните 462 литра. С изненада откриваме, че подът на багажника остава равен дори при асиметрично сгъване на облегалките. Процедурата се изпълнява бързо и напълно безпроблемно, а в следствие на нея наличният обем нараства до една добра за категорията стойност от 1337 литра.
Изненадващо динамично пътно поведение
При шофиране на новата Laguna експанзията на размерите на каросерията в сравнение със стария модел остава незабелязана. Допълнителните девет сантиметра в дължината не правят впечатление, тъй като водачът е абсолютно погълнат от осезаемо усъвършенстваното управление и значително по-доброто поведение на пътя като цяло. Резултатът от работата на развойните инженери се изразява в едно по-автентично преживяване зад волана, особено по изпълнени със завои шосета. Нужно е да се отбележи, че в граничен режим на движение Laguna проявява известна склонност към недозавиване, но за сметка на това винаги запазва самообладание и реакциите й са изцяло предвидими. Новият автомобил вдъхва доверие и създава чувство за сигурност - той се отличава с по-силни показатели за стабилност от предходното поколение и благодарение на директната работа на кормилната уредба следва избраната от водача траектория с готовност и желание.
Комфорт на очаквано добро ниво
В Renault Laguna очакванията ни за присъщия на всяка френска лимузина комфорт се реализират напълно – окачването уверено поглъща дълги вълнообразни неравности и не се плаши дори от груби деформации на асфалта. И тъй като проникващият в салона шум обикновено е приглушен, може да се каже без притеснение, че Laguna e автомобил, подходящ за дълги пътувания. Причина за това е и радващо опростеното управление на повечето функции в автомобила – прегледността и ергономията са впечатляващо убедителни. Превключвателите за някои второстепени фунции като климатична инсталация и аудиосистема са групирани логично в средата на арматурното табло. И все пак - във всички случаи „дистанционното” управление на опционалната навигационна система, което представлява обграден от множество бутони централен регулатор, е крайно неуместно позиционирано между предните седалки. Наред с това, под определен ъгъл на падане на слънчевите лъчи, дисплеят на пътеводителя става трудно четим.
Качествен скок
Повърхостта на превключвателите, както и впечатлението на състявящата ги материя са доказателство за внимание към детайлите и положено старание. Същото се отнася и до апликациите от дървесина, алуминий или (доста добре изглеждаща) имитация на алуминий в интериора, които варират в зависимост от нивото на изпълнение. Не може да съществува съмнение - нашият тестов автомобил се отличаваше с перфектно качество на изработката, въпреки че прозхожда от предсерийна партида. Или може би точно заради това – ще почакаме, ще видим.
Големият дизелов двигател със 150 к. с. се изпъква с отличен темперамент и като цяло работи много плавно, но изявява слабост при потегляне и е по-шумен при високи обороти. От друга страна, над 2000 об./мин двигателят демонстрира солидна тяга и бърза реакция при подаване на газ, а ако следвате светлинните указания за боравене с неособено прецизно работещата трансмисия, дрезгавият му глас също ще остане далеч от ушите ви.
Богатото серийно обзавеждане, всеобхватната екипировка за безопасност, конкурентното ценообразуване и гаранцията от три години или пробег от 150 000 км подчертават недвусмислено лидерските амбиции на Laguna. Освен с лайфстайл-комбито Grandtour, което ще стартира през януари 2008 година, за другата есен гамата на модела ще бъде допълнена и от елегантно купе – може би едно от решенията, лично повлияни от президента на Renault Карлос Гон.
Текст: Теодор Новаков, Божан Бошнаков
Снимки: Беате Йеске
Оценка

Renault Laguna 2.0 dCi FAP Dynamique
Laguna печели точки с темпераментния си и култивиран двулитров дизелов двигател, изненадващо динамичното поведение на пътя и огромния напредък по отношение на качеството и функционалността. Въпреки всичко, окачването не покрива очакванията по всички параметри.
Технически данни
Renault Laguna 2.0 dCi FAP Dynamique | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 110 кВт (150 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
9,6 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
39 м |
Максимална скорост | 210 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
8,2 л/100 км |
Базова цена | 27 900 евро (в Германия) |
Рено фен
Лагуна 2 е една чудесна кола в горния среден клас. Ако нещо създава ядове това са слабите сервизи на Рено в България. А що се отнася до Петър: като имаш много екстри естествено е да имаш и някой друг проблем от време на време. Особено ако колата е служебна и всеки я юрка "от ден да мине - друг да падне"!! ;)
dimitar kitipov Stara Zagora
:) [b]Neveroiatna mashina ! Kakvo ka4estvo i disain!
Петър
Laguna II е един от най-проблемните автомобили в средния клас. Почти всичко в този автомобил създава ядове, но все пак могат да се отличат окачване и електроника! Впечатленията ми са от служебен автомобил!
tsonchev
Laguna 2 има сериозни технически проблеми, поради тази причина избягват да споменават приемствеността.
Цвятко
Много хубави отзиви в статията, но защо трябва да се отричат всички сходни качества на Лагуна 2. Това е в разрез с добрия тон на един истински експерт!
Тихата лагуна
Забележителна кола! Ектсри и иновации като за японска лимузина, съчетани със стилен европейски дизайн!