Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан
- Най-продаваният автомобил в България за 2020 г. вече се предлага и във двугоривна версия TCe 100 LPG, налична за всички стандартни нива на оборудване на модела*
- Двугоривното предложение за Renault CLIO допълва това на Renault CAPTUR, лансирано през миналата година
- Този двигател подобрява производителността, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2
- Новото Renault CLIO с двугоривен двигател се предлага на цени от 28 800 лв. с ДДС за ниво на оборудване Life
От март 2021 г. Renault CLIO се предлага с двугоривен двигател, съчетаващ новият трицилиндров турбиниран TCe 100 и пропан-бутан. Той предлага подобрена производителност, която позволява смесен разход на гориво между 5,4 и 7,8 л/100км и CO2 емисии между 121 и 136 г/км. Максималният въртящ момент е 170 N.m. от 3500 об./мин., което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.
Интеграцията на пропан-бутан в Renault CLIO, както и при Renault CAPTUR, е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология.
Още от своя дизайн, бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан. Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника.
Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.
Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.
Превключването е лесно за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето (избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя) или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара за пропан-бутан (32 л за Renault Clio) също е бързо и лесно (само 2 минути).
Друга силна страна на тази фабрична интеграция е, че обемът на багажника над пода остава непроменен (резервоарът за пропан-бутан е монтиран на мястото на резервното колело).
Renault CLIO се предлага в България от март на цени от 28 800 лв. с ДДС.