Французите ще формират „мобилността на бъдещето с и без шофьор”
Автомобилният гигант Groupe Renault отдавна работи в областта на съвременните транспортни услуги (споделяне на автомобили, опит с автономни таксита и други подобни). Той създава филиали (Renault Mobility) или съвместно предприятие (Zity, Moov'in), стартира съвместни проекти (с Waymo) и придобива свързани по темата стартъпи (Karhoo, Yuso, Como, iCabbi, Glide). А сега е решено цялата тази дейност да бъде поставена под един покрив: групата Renault обяви създаването на дъщерно дружество Renault M.A.I. (Mobility as an Industry).
Французите ще формират „мобилността на бъдещето с и без шофьор”, създавайки автомобили като експерименталния автономен Espace.
Паркът от автомобили за споделяне Moov'in.Paris се състои от електрически автомобили Zoe и Twizy.
Компанията M.A.I. възнамерява да се превърне в катализатор за обединяване на усилията на различни компании, транспортни оператори и власти в развитието на транспорта. „Предизвикателството на Renault M.A.I. е да бъдат създадени нови форми на мобилност не само в градовете, но и на всички територии, в интерес на отдалечени крайградски райони и селски територии във Франция и по света “, обясняват авторите на проекта. Обявеният принцип Mobility as an Industry („Мобилност като индустрия“) е идентичен по смисъла на широко разпространената идея „Мобилност като услуга“. Този подход предполага сложност.
Вместо да разработва само автономни, пътнически и товарни совалки, автомобилният производител трябва да изгради система с няколко вида транспортни и информационни технологии, свързващи ги с клиентите.
Подобни идеи за взаимодействие при осигуряването на транспорт на хората набират популярност. В интерес на подобрените услуги Daimler и BMW си сътрудничат, Volvo създаде проекта M, Ford - програмата Smart Mobility, Volkswagen – дъщерна фирма MOIA, а Toyota - MONET Technologies Corporation.