Производството на електрическия автомобил ще се извършва в завода във френския Дуе
Плановете на Renault да подкрепи семейството на Megane с кросоувър станаха известни през 2020 г. В същото време бе обявена „плъзгащия се“ концептMorphoz, който след поетапно опростяване се представя в сериен вид като Renault Megane E-Tech Electric. Отдавна не е тайна, че автомобилът е базиран върху същата платформа, която се използва в електрическия автомобил Nissan Ariya - CMF-EV. Въпреки готовността на шасито за оформление на задвижване на всички колела, новият модел ще има електрически мотор само на предната ос. Въпреки че има визуален „ефект на кросоувър“, едва ли е възможно да бъде наречен E-Tech Electric с тази дума. Между другото, нещо подобно демонстрира Hyundai Ioniq 5. А французинът е първият в гамата , който получава ново лого на марката.
Дължината, широчината и височината на електрическия автомобил са 4210 мм, 1770 и 1500 с междуосие 2700. Новият модел е оборудван есерийно с LED светлини и прибиращи се дръжки на вратите. Джанти - от 18 инча до 20.
Двигателят тежи 145 кг - 10% по-лек от този в Zoe. Теглото на самия автомобил е 1624 кг. В същото време той може да влачи с него още 900. Един от четирите режима на възстановяване позволява използване само педала на газта за движение.
Отделно се отбелязва, че батериите NMC LG, които се използват в новия автомобил, са най-тънките на пазара - 110 мм. В базовото оборудване има променливотоково зарядно устройство с мощност 22 кВт, по избор - постоянен ток до 130. И така, около 300 км автономен пробег могат да бъдат възстановени за 30 минути.
Електрическият мотор се предлага в две версии. Първият обещава мощност от 130 к.с. и 250 Нм. Вторият разполага с 218 к.с. и 300 Нм. Такъв автомобил може да ускори до 100 км/ч за 7,4 сек, а максималната му скорост е ограничена до 160 км / ч. Най-малкият, 130 к.с., се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 40 кВтч, 218 к.с.имат 60 кВтч. Автономният пробег ще бъде 300 км или 470 с едно зареждане, съответно според цикъла WLTP. Центърът на тежестта, разположен на 90 мм по-ниско от този на бензиновия братовчед, трябва да осигури приятно боравене. Новият кормилен механизъм работи за същото.
Интериорната архитектура е позната от последните прототипи. Диагоналът на цифровото табло е 12,3 инча, сензорният екран на мултимедийната система с Android Automotive OS е от 9 до 12. Нуо декоративни вложки са създадени от повърхностен слой дърво.
Рециклираните материали се използват широко в интериора. Като начало са обявени три варианта на изпълнение: Equilibre, Techno и Iconic. Когато е напълно оборудван, водачът ще бъде доволен от аудио системата Harman / Kardon, огледало с вграден дисплей и контурно осветление от 48 цвята, от които да избира, което може да работи в режим „на живо“, независимо избирайки цветове на всеки 30 минути, в зависимост от времето на деня. Комплексът за безопасност е адаптивен круиз контрол с наблюдение на ограниченията на скоростта, мъртвите зони, система за поддържане на лентата, аварийно спиране при движение назад и безопасно излизане на пътниците.
Багажното отделение е с капацитет 440 литра, с изключение на 22 литра в кухината за кабела за зареждане. В допълнение, отделенията за малки предмети с общ обем от 30 литра са разпръснати из салона . Пътниците на втория ред ще оценят плоския под и технологията Cocoon Effect, която премахва шума от батерията.
Цените на автосалона IAA Mobility Munich не са обявени - те ще бъдат разкрити през февруари догодина, едновременно с началото на събирането на предварителни поръчки. Началото на продажбите на модела Renault Megane E-Tech Electric е насрочено за март. Производството на автомобила ще се извършва в завода във френския Дуе, който е част от индустриалния клъстер Renault ElectriCity. До 2025 г. той, както и цеховете в Мобеж и Рюит, ще се превърнат в най-големия център за производство на електрически автомобили в Европа. Очакваният обем е до 400 000 броя годишно.