Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Megane GT: Deep blue

11.01.2017 10:49

Първи впечатления от французина с управление на четирите колела и мощност 205 к.с.

Спортна стилистика с подчертани спойлери, големи алуминиеви колела и ауспухови тръби с внушително сечение от двете страни на загатнатия дифузор в задната част. Още от пръв поглед личи, че хората в Renaultsport са свършили чудесна работа, създавайки първата спортна вариация на компактния модел, използващ модерната платформа CMF на алианса Renault-Nissan.

Всъщност намесата на спортния отдел навлиза доста по-дълбоко под динамичната обвивка. Наред със спортно настроената ходова част с променени характеристики на електроусилената кормилната уредба, предните спирачни дискове с увеличен диаметър и системата за активно насочване на задните колела 4Control, под предния капак на Renault Megane GT дебне модификация на агрегата, познат от Clio Renaultsport 200 – 1,6-литров турбомотор с 205 к.с. и 280 Нм, съчетан със седемстепенна трансмисия с два съединителя EDC. Благодарение на функцията launch control, времето за ускорение на Renault Megane GT до 100 км/ч от място се свежда до 7,1 сек дори в ръцете на непрофесионалист, а възможността за бърза смяна на няколко предавки надолу само с едно докосване в режим на спиране е интересна новост, поощряваща динамичния стил на шофиране по отсечки с предизвикателни завои.

 

Практичен спортист

Динамични акценти има и в интериора, но с петте си врати GT не отстъпва по нищо на другите версии на Megane, предлагайки удобен достъп и достатъчен простор за пътуващите на втория ред, както и голям, гъвкав багажник с максимален обем 1247 литра. Водачът и неговият спътник са настанени на спортни седалки с добра странична опора и имат пред себе си добре познатото арматурно табло на четвъртото поколение на френския компактен модел.

Големите различия започват с натискането на малкия бутон с надпис RS под 8,7-инчовия екран на инфо-развлекателната система на централната конзола, при което контролните прибори зад волана се оцветяват в червено и променят конфигурацията си с акцент върху оборотомера, а в ръмженето на Renault Megane GT се появяват доволни нотки на агресия. Едновременно с това реакциите на волана се изострят осезаемо, EDC започва да задържа по-дълго предавките, а двигателят да реагира по-остро на движенията на десния крак на водача.

Въздействието на системата 4Control върху поведението на пътя на Renault Megane GT изисква известен период на привикване, но е безспорно благотворно, защото тушира до голяма степен естествената тенденция към недозавиване при предното предаване в остри завои и добавя солидна доза сигурност при маневрите с висока скорост при изпреварване или заобикаляне на препятствия, което несъмнено ще допадне не само на водачите с подчертано спортни амбиции. Същото и в еднаква степен се отнася и за работата на EDC, която се справя отлично с освобождаването на водача от ежедневните задължения за смяна на предавките и доста прилично в моментите, в които се изисква бързодействие в рамките на части от секундата.

Като цяло може да се каже, че инженерите на Renaultsport са се справили успешно със създаването на автомобил за хората, които обичат да шофират бързо и динамично, но в техните приоритети изискването за комфорт и практичност надделява над състезателните амбиции. Всички останали ще трябва да запазят търпение и да изчакат следващия RS от Диеп, при който липсата на EDC и 4Control ще трябва да се компенсира с по-сериозни умения зад волана.

 

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus