Megane е поредният модел на Renault-Nissan, задвижван от новия 1,3-литров турбодвигател
Всъщност актуалното издание на Renault Megane е автомобил, който надали се нуждае от особено обстойно представяне у нас - моделът е сред най-добре продаваните у нас, а преди две години се окичи и с престижната награда "Автомобил на годината 2017". Старанието на алианса Renault-Nissan да поддържа един от най-важните си продукти на Стария континент във форма е впечатляващо - моделът поетапно получи широка палитра от варианти, включваща елегантни и едновременно с това много функционални изпълнения седан и комби. И, естествено, не можем да пропуснем расовия спортист R.S.
Модерен турбоагрегат
Сега последният акцент в продуктовото портфолио на Megane е лансирането на ново поколение бензинови турбодвигатели с кубатура 1,3 литра, снабдени с директно впръскване и принудително пълнене с турбокомпресор. Двете модификации на новия агрегат са съвместна разработка на Renault-Nissan и Daimler и ще се използват от широка гама модели и на двата концерна. Бензиновият TCe двигател може да се похвали с редица високотехнологични решения, включително плазменото покритие за цилиндрите Mirror Bore Coating – технология, използвана и при двигателя на Nissan GT-R с цел увеличаване на енергийната ефективност чрез намаляване на триенето и оптимизиране на топлопроводимостта. Системата за директно впръскване на горивото в цилиндрите от своя страна вече работи под налягане, увеличено до 250 бара. Целите на новото задвижване са добре познати и лесно обясними с цел настоящата конюнктура в бранша - намаляване на разхода на гориво и CO2 емисиите.
1,3-литровият TСe двигател се произвежда в два завода на френско-японския алианс: във Валядолид, Испания и Съндърланд, Великобритания, от Nissan Motor United Kingdom (NMUK). Той ще се произвежда също така в заводите на Daimler в Кьоледа, Германия, както и в Китай от Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) и Beijing Benz Automotive Company, Ltd (BBAC).
В реални условия двигателят действително успява да впечатли с потенциала си за икономия на гориво, както и с доста солидна тяга над 2000 оборота в минута.
Все така впечатляващ дизайн
Иначе Megane както и досега печели симпатии със своя елегантен и открояващ се външен дизайн - специално погледнат в три четвърти отзад, хечбекът има една от най-елегантните осанки в компактния сегмент. Доста добро впечатление оставя и големият сензорен екран на централната конзола, а фактът, че менютата на инфо-развлекателната система са изцяло преведени на български език, е нещо, което за пореден път заслужава похвала от наша страна.
На пътя Megane TCe 115 се представя повече като комфортна, отколкото спортна натура, но това напълно приляга на уравновесения и балансиран нрав на французина. Все така смислено продължава да бъде и ценовото равнище на модела у нас - няма съмнеиние, че новите двигатели само допълнително ще засилят позицията на модела на родния пазар.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков, Мелания Йосифова