Прототипът от Монако е стъпил върху 19-цолови джанти, обути в спортни гуми 245/35
Renault пуска RS-версия и на новия Megane. Тя се очаква да дебютира на IAA 2017 през септември и със своите 300 к.с. отново ще завоюва рекорд.
В рамките на F1 Гран При в Монако французите разбулиха Renault Megane RS. Честта да застане зад волана на F1 се падна на пилота Нико Хюлкенберг. Всъщност компактният спортист се показа под маскировачната одежда на прототип. Истинската си премиера той ще отбележи на IAA във Франкфурт, а в търговската мрежа новият Mégane R.S. ще стъпи през първото тримесечие на 2018.
На пръв поглед Renault Mégane RS се отличава от цивилните си побратими с уголемени калници, по-широка следа и по-широки джанти и гуми. Нови са също така предните и задните престилки и по-широките странични прагове. В задната част двете изпускателни тръби завършват централно в трапецовидни накрайници, обрамчени от мощни дифузори, както и отвори за изходящ въздух на задните и предните подкалници.
Mégane RS би трябвало да е с минимум 300 к.с.
Все още не е ясен въпросът за задвижването, където има две възможности или 1,8-литровият турбо четирицилиндров двигател от новия Alpine или усъвършенстваният двулитров турбодвигател. Така или иначе, агрегатът трябва да генерира най-малко 300 конски сили, за да удържи на конкуренцията като Honda Civic Type R (320 к.с.). Още най-старите RS развиваха 273 к.с. във финалната си фаза. Освен това има блокаж на диференциала на предната ос и познатото управление на всички колела от GT, то ще подобри управлението, динамиката и сигурността. В зависимост от скоростта на движение задните колела могат да изберат противоположна или същата посока както предните колела. Сигурно е обаче, че французите отново ще се пробват да поставят рекорд на Нордшлайфе за автомобили с предно предаване . Сегашният Civic води със своите 7: 43.8 минути. Ясно е също така, че R.S. ще се предлага с ръчна скоростна кутия или с двойна автоматична трансмисия. Освен това новият Renault Mégane R.S. ще има два варианта на окачване, спортно окачване и Cup ходова част за максимум динамика при използване на писта.
Прототипът от Монако е стъпил върху 19-цолови джанти, обути в спортни гуми 245/35. На предната ос е яката четирибутална спирачна система. От пръв поглед в пилотската кабина се открояват тапицираните в алкантара спортни седалки, лостчетата зад волана (за DKG версията), двулъчев спортен волан и напълно дигитален инструментариум.