Всички членове на алианса потвърдиха, че е необходим стратегически растеж
Оперативният съвет на Алианса реши да определи отделен регион за всяка от трите компании. Nissan получава Китай, Renault - Европа, Mitsubishi - Югоизточна Азия. В какво ще се превърне това географско разделяне ще стане ясно през май, когато и трите марки едновременно трябва да разкрият своите средносрочни планове. Агенция Bloomberg смята, че Северна Америка ще поиска Nissan. Междувременно Nissan призна, че очаква разяснения от централата. Представителят на Mitsubishi зададе писмен въпрос и все още не е получил отговор.
Всички членове на алианса потвърдиха, че е необходим стратегически растеж и повишаване на конкурентоспособността. На снимката отляво надясно: Осаму Масуко (Mitsubishi), Клотилда Делбос (Renault, Жан-Доминик Сенар (Renault), Макото Утида (Nissan), Хади Заблит (генерален секретар на Алианса).
Взето е едно решение за лекотоварни автомобили: Renault ще клонира за Mitsu минивана Traffic и ще го произвежда във френския завод в Сандовил за продажба в Океания. Междувременно алиансът зае трето място по глобални продажби, като ги изпреварват VW Group и Toyota.
Отношението на алианса към инженеринга ще се променя. Отсега нататък дейността на конструкторите на платформи, силови двигатели и други ключови технологии ще се извършва според водещия модела. Тоест във всяка област на научноизследователската и развойна дейност ще бъде определена една отговорна компания, която ще сложи край на предишната практика, когато французите и японците работиха по едно и също нещо, без да се зачитат. Алиансът се надява, че новите схеми ще повишат ефикасността и резултатността, ще засилят сътрудничеството при използването на ресурси и инвестиции, като запазят индивидуалността и независимостта на всяка компания.