Двете автомобилни компании са спестили повече от 3 милиарда евро (3,31 милиарда щатски долара) през 2014 г.
Renault и неговият партньор Nissan продължават да увеличават икономиите чрез взаимодействие си и могат да си поставят по-дългосрочни цели, без да разширяват настоящия си алианс, заяви главният изпълнителен директор Карлос Госн.
Двете автомобилни компании са спестили повече от 3 милиарда евро (3,31 милиарда щатски долара) през 2014 г. от споделяне на разходите за нови автомобили и развитие на технологиите в сравнение с 2,8 милиарда евро през предходната година, каза Госн. Компаниите ще планират конкретни финансови показатели и спестяване на разходите от съвместните си действия през юли тази година.
Renault и Nissan ще продължат да намалят разходите за разработване на нови леки и товарни автомобили, включително и електрически превозни средства, както и да бъдат конкурентоспособни, без да вземат друг партньор, каза Карлос Госн. Целта на алианса е да спести 4,3 милиарда евро до 2016 г.
Алиансът Renault-Nissan разкрива своите финансови сметки за спестяване на разходите като пример за предимствата на двете автомобилни компании от сътрудничеството за разработване на нови превозни средства и технологии, в това число и системите за автономно шофиране.
Алиансът, сформиран през 1999 г., когато Renault спаси Nissan от фалит, при което Renault придоби 43,4% от Nissan, докато японската компания има 15% дял във френския автомобилен производител . 61-годишният Карлос Госн е главен изпълнителен директор и на двете компании.
В крайна сметка Nissan днес вече е по-голям от Renault и продава около две трети от общо 8 милиона автомобила, продавани всяка години от двете фирми.
Алиансът се развива успешно и благодарение на промишлените партньорства с Daimler и Mitsubishi Motors. Daimler и Renault-Nissan вече имат 13 съвместни проекта, подчерта Госн.
Серджо Маркионе, шеф на Fiat Chrysler Automobiles, наскоро възбуди нов дебат в автомобилната индустрия за повече консолидация, за подкрепа на големите инвестиции, необходими за създаване на по-чисти, по-безопасни автомобили.
По този повод Госн заяви, че Renault и Nissan не се нуждаят от нови партньори. „Не трябва да излизаме извън границите на това, което правим сега, за да бъдем конкурентоспособни”, каза Карлос Госн за Reuters в сряда.
Госн посочи, че Renault Kwid стартира в Индия миналия месец с начална цена от около 4000 евро. Платформата на бюджетния хечбек е проектирана в Индия и ще бъде в основата на нов модел на Nissan за марката Datsun, чието производство ще започне през следващата година, допълни Госн.
В зависимост от това колко добре ще се продават тези автомобили в Индия, Госн заяви, че архитектурата на Kwid ще се използва и на други пазари по света. „Това е глобална платформа”, подчерта той.
Kwid е първият автомобил, изграден върху новата платформа на алианса CMF. Бъдещите автомобили от платформата ще бъдат предназначени за такива пазари като Африка или Южна Америка.