Марката ще превърне френския завод за сглобяване в “кръгова икономика” на мобилността
Renault се противопостави на прифсъюзите и правителствения натиск, като обяви, че фабриката във Флинт, Франция, ще бъде превърната във „водеща европейски център за кръгова икономика, посветена на мобилността“.
Ходът, при който заводът ще бъде преименуван в Re-Factory, обаче ще доведе във Флинс и предстоящато възстановително съоръжение до преквалифициране, с цел да наемат повече от 3000 души на новия обект на Флинс до 2030 г. В момента съоръжението произвежда суперминитата Zoe EV и Nissan Micra.
Renault твърди, че подновяването на предприятието ще му позволи да „се възползва от бързо нарастващ източник на стойност, като същевременно потвърди своя индустриален отпечатък във Франция“.
Френският синдикат CFDT обаче продължава да призовава Renault да преразгледа преместването на производството на Zoe в завода си в Дуей, Северна Франция, докато производството на бъдещи електромобили ще бъде преместено извън страната. Това включва електрическия градски автомобил Dacia Spring, който ще бъде внесен от Китай.
„Renault не може да унищожи производствения капацитет във Франция, като в същото време се възползва от държавна подкрепа“, заяви синдикатът в изявление, изпратено до Automotive News Europe. „Няма да го приемем.“
Флинс е създаден като производствена база от 1952 г., като сглобява 20 различни модела. Сега той ще участва в проекти, включително създаване на приложения за втори живот за EV батерии извън автомобилната сфера.
Между 2021 и 2024 г. Renault твърди, че Флинс ще бъде постепенно концентриран около четири дейности, наречени Re-trofit, Re-energy, Re-cycle and Re-start. Това значително ще увеличи способността на компанията да преоборудва и възстанови употребявани автомобили , като 3D принтерите на място също могат да произвеждат части, които вече не са на склад.
Наред с работата на решенията за батерии, батериите ще бъдат рециклирани в завода, докато за демонтиращата линия, създадена до 2024 г., се твърди, че може да разбива и рециклира 10 000 автомобила годишно.
Шефът на Renault Жан-Доминик Денар заяви по отношение на решението „ние сме изправени пред реалността ... всички знаем, че статуквото вече не е възможно. Трябва да преоткрием Флинс. "
Решението следва 4600 съкращения на работни места в Renault, обявени във Франция тази година като част от широкообхватен план за спестяване на разходи, поради рекордната загуба за първото полугодие от 7,3 млрд. евро .