Вероятно става дума за хечбека Renault Kwid, който в Индия струва 3900 долара
От януари електрическото подразделение на Renault ще бъде оглавено от Жил Норман, който започва кариерата си в алианса през 1988 г. и сега е отговорен за продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. В рутинна информация за кадрови промени в компанията привлече вниманието фразата: компанията работи върху нов достъпен модел електромобил. Спомняме си думите на Карлос Гон, който през ноември говори за евтина кола на батерии за китайския пазар. След това прозвуча и цена от 7000-8000 долара. Вероятно става дума за хечбека Renault Kwid: бензиновият вариант в Индия струва около 3900 долара и двукратното увеличение на цената след електрификацията изглежда оправдано.
Концептуалният кросоувър Renault Kwid, показан през 2014 г. по време на автомобилното изложение в Ню Делхи, е бензинов. Независимо от това конструкторите подчертаха, че са готови да монтират електрически двигател. Има място за задвижващи батерии, зарядно устройство и така нататък.
Опитът да бъде завладян Китай с хечбека Nissan Leaf чрез марката Venucia се оказа неуспешен. През 2015 г. там са продадени 1273 автомобила. Главната причина е прекомерно високата цена от 242 800 юана (около 35 200 долара). Седанът Fluence Z.E., който ще се произвежда в Ухан, също няма да направи изключение. Има нужда от евтина електрическа кола.
Както знаем, появата на Renault Kwid не е изключено в Европа. Марката Renault не без основание смята себе си за лидер на пазара на електрически превозни средства в Стария свят: от 2012 г. досега са продадени над 100 000 автомобила на батерии (това е 25% от общия пазар на електромобилите в Европа). Основно постижението се дължи на Renault Zoe с пет врати, оборудван с батерия ZE40, която осигурява пробег от 400 км. Отскоро същата батерия е монтирана на вана Kangoo Z.E Най-вероятно ще се появи и Kwid Z.E.