Наред с други новости френският производител представя в Женева новия кросоувър Kadjar, електрическия ZOE с удължен пробег, ново поколение на максивана Espace и спортното Clio R.S. 220 EDC Trophy.
Kadjar обещава сила и комфорт
Макар да беше показан на 2 февруари, кросоувърът Kadjar се среща истински с публиката тези дни на Женевския автосалон. С компактните си размери (4,45 м дължина x 1,84 м широчина) моделът на Renault се позиционира между Captur и Koleos.
Формите на каросерията са плавни, но мускулести, с издути калници и загатват за претенции за динамика, а защитните скари отпред и отзад, предпазните лайстни отстрани и веждите на калниците, както и просветът от 190 мм, говорят за склонност към малки приключения извън пътя.
В интериора е следвана до голяма степен динамична линия с оформени по тялото спортни предни седалки, докато задните се сгъват лесно, образувайки напълно равен под или освобождавайки максимален багажен обем от 472 литра.
Освен със старт-стоп функция и системи за подпомагане на водача Kadjar ще се предлага с мултимедийната система Renault R-Link 2 с управление на функциите от екран, наподобяващ таблет.
Новият кросоувър на Renault ще има версии с предно и с двойно предаване, като първата ще бъде снабдена с подобряваща сцеплението система Extended Grip.
Двигателите, с които Kadjar излиза на пазара, са с турбопълнене и са плод на тенденцията към даунсайзинг. Бензиновият Energy TCe 130 и двата дизелови Energy dCi 110 и Energy dCi 130 (означенията отговарят на конските сили) са с работен обем съответно 1,2, 1,5 и 1,6 литра. По-слабият дизел се предлага в комбинация и с 6-степенна EDC трансмисия с два съединителя.
Аеродинамично оптимизираната каросерия позволява на dCi 110 да отчете среден разход от 3,8 л/100 км в стандартен цикъл (NEFZ).
Пробегът на ZOE е удължен до 240 км
Автономният пробег на електрическия ZOE вече е удължен до 240 км благодарение на нов електромотор, наречен R240, комбиниран с батерия, подпомагана от оптимизирана система за контрол на енергията. Моторът е собствено производство на Renault, проектиран от инженерите в Technocentre и завода в Клеон, където се произвежда.
Благодарение на него ZOE се радва на 30 км по-дълъг пробег, който според производителите е най-големият в класа.
Новият мотор разчита и на нова, вградена в автомобила зарядна система Caméléon, която позволява по-бързо зареждане у дома (времето за нормално зареждане е намалено с 10%). ZOE продължава да предлага и възможност за бързо зареждане (с променлив ток 400 волта /63 ампера в продължение на 30 минути до 80% от капацитета).
Втора премиера за новия Espace
На автосалона в Париж миналата година новото поколение на Espace предизвика фурор с неочакваното си преминаване в категорията на корсоувърите. Сега в Женева е показана неговата окончателна версия, чиито продажби започват през април. Тя се характеризира с високо ниво на комфорт, много добра маневреност (с четири завиващи колела), удоволствие от шофирането и по-нисък разход на гориво.
Espace, който с някои елементи от дизайна си напомня SUV модел, ще се предлага с един бензинов (200 к.с.) и два дизелови турбомотора (130 и 160 к.с.). Моделът ще разполага със система R-Link 2 за управление на функциите чрез сензорен екран. Аудиосистемата Bose, създадена специално за новия Espace, осигурява на всеки пътни качествен звук с помощта на 11 високоговорителя и събуфър.
Хората от Renault са вложили много усилия и средства за постигане на високо качество при монтажа и изработката на новия Espace, за което са се съветвали с партньорите от Mercedes и Infiniti.
Clio R.S. с 20 допълнителни коня
За да не изостават в съревнованието при малките спортни модели, специалистите от Renault преработиха своето Clio R.S. Най-важната промяна се намира под предния капак. С нови настройки и с повишена горна граница на оборотите (6800 об./мин), четирицилиндровият 1,6-литров турбомотор сега отдава с 20 к.с. и 20 Нм повече. Така към предните колела вече се отправят 220 к.с. и 260 Нм. С функцията Overboost на четвърта и пета предавка за кратко време тягата може да достигне 280 Нм.
Подобрения са настъпили и при предавателната кутия с два съединителя. В нормален и спортен режим тя сменя предавките с 40% по-бързо, а в режима Race разликата е дори 50%.
В сравнение с нормалното Clio R.S. каросерията на новото 220 Trophy е свалена по-ниско с 20 мм при предния и с 10 мм при задния мост; ходовата част е с по-стегнати настройки. Под калниците се въртят гуми с размер 205/40 върху 18-цолови джанти. Интериорът е облагороден с кожени спортни седалки, бордова телеметрична система, сатинирани вентилационни отвори и карбонови апликации по дюзите, скоростния лост и дръжките на вратите.