Новата по-мощна спецификация ще се появи най-рано през юли
По първоначален план обновената задвижваща система на Renault трябваше да бъде готова за Гран при на Канада в началото на юни. Французите обаче ще забавят появата й, тъй като резултатите от тестовете на този етап не показват необходимата надеждност.
Тази година всеки пилот има право да използва максимум четири двигателя. В идеалния случай първата задвижваща система трябва да изкара поне до Гран при на Испания и да бъде заменена за шестия старт в Монако. Следващата смяна трябва да се случи в средата на сезона около Гран при на Великобритания и Гран при на Унгария. Renault ще изчака този момент за ъпгрейда, за да има достатъчно време за развойна дейност и за да не променя първоначалния график.
„Искаме да направим това преди лятната пауза”, коментира управителният директор на Renault F1 Сирил Абитебул. „Искаме да не разваляме синхрона и ще се опитаме да направим промяната за третата задвижваща система.”
Абитебул признава, че французите изпитват известни затруднения с реализацията на първоначалната си концепция, но и че са уверени в приложимостта й.
„Трябва да се справим с някои слаби звена в системата, които се появяват както на стенда, така и на пистата. Трудно е с проблемите, които са свързани с надеждността. Същото е при Honda. Проблемите с надеждността се отразяват негативно и върху развойната дейност. Това ни пречи и трябва да се справим.”
„Амбициите ни остават същите – да намалим изоставането си спрямо Mercedes и Ferrari, което все още е налице. Не сме наравно с тях, но планът ни е да бъдем”, завършва французинът.