Компактният хечбек е по-лек и по-просторен от предшественика си, получава нови двигатели
Френската компания Renault представи петото поколение на компактния хечбек Clio, който се оказа малко по-малък, но в същото време по-просторен и по-лек от своя предшественик. Публичната премиера на новия модел ще се състои през март на автомобилното изложение в Женева.
В основата на хечбека лежи усъвършенствано шаси CMF-B и олекотена каросерия, която е с 22 кг по-лека. Дължината на автомобила е 4048 мм, широчината - 1798 мм и височината - 1440 мм, при което хечбекът е станал е с 14 мм по-къс, с 66 мм по-широк и с 30 мм по-нисък от предишното поколение на модела.
В екстериора на хечбека са използвани стилистични елементи от новото поколение на фамилията Megane, както и някои решения от концептуалния автомобил Symbioz, представен през 2017 г. на изложението във Франкфурт.
Според главния дизайнер на Renault Лоранс ван ден Акер около 70% от времето при разработването на петото поколение на Clio е било необходимо за създаването на интериора. Хечбекът се предлага с 10-инчово изцяло цифрово арматурно табло, ново поколение на мултимедийния комплекс с отделен 9,3-инчов сензорен дисплей и сателитна навигация.
Използването на седалки с нова конструкция позволява увеличаване на пространството за краката на седящите на задния ред с 26 мм. Освен това хечбекът има по-голяма жабка, а обемът на багажното отделение е нараснал до 330-391 литра.
Базовият двигател на новия Renault Clio е трицилиндров атмосферен агрегат с работен обем от 1 литър с мощност 65 к.с. и 75 к.с.. На разположение има и турбодвигател със същия обем, генериращ 100 к.с. или 130 к.с.. Дизеловата гама е е представена от два 1,5-литрови агрегата, развиващи съответно 85 к.с. и 115 к.с.
През 2020 г. хечбекът ще получи версия с хибридна задвижваща система, която ще включва бензинов двигател с 90 к.с., електромотор с мощност 40 к.с., както и комплект батерии с капацитет 1,2 кВч. Освен това по-късно новият Renault Clio ще има „гореща” модификация RS.