Претендентът за титлата на ING Renault F1 през 2007 година бе официално представен днес на специална церемония в Амстердам. R27 е продължение на концепцията на шампионския отбор за сезон 2005 и 2006. Всеки един детайл е получил необходимото внимание, аеродинамичният пакет е подобрен с цел по-висока ефективност, иновационните решения са съобразени с изискванията на новите правила.
Едно от най-сериозните подобрения в R27 е скоростната кутия, снабдена със система за моментална смяна на предавките. Цялостната конструкция е съобразена с нуждата от сериозен диапазон в настройките на болида, които провокират новите гуми Bridgestone Potenza.
“Mного съм горд от целия екип, който участва в разработката на R27”, коментира техническият директор Боб Бел. “Ние имахме щастието да бъдем две години на върха, но това не ни главозамайва. Въпреки сериозните технически регулации през новия сезон нашият отбор положи неимоверни усилия, за да реализира автомобил, който представлява крачка напред спрямо своя предшественик.”
“Аеродинамичният пакет на R27 е значително по-усъвършенстван спрямо миналогодишния. Ползите от новата скоростна кутия станах видими още по време на първите тестове. Запазихме механичната конструкция на окачването с цел да разкрием нуждите, налагани от новите Bridgestone Potenza. Поставихме добро начало на този процес още в края на 2006 година, но ще продължим до началото на първото състезание. Очакванията, отправени към нас, отново са насочени към титлата и се надявам, че благодарение на успеха от предишните два сезона ще съумеем да ги оправдаем. Отборът е гладен за трета поредна победа и R27 е олицетворението на това.”
Новият автомобил ще бъде оборудван с 2,4-литровия V8 RS27, който е съобразен с рестрикциите за сезон 2007. Двигателят е базиран на RS26 V8, като корекциите са фокусирани главно върху ограничението за максимално допустимите 19000 об./мин.
“Усилията, които насочихме към разработката на агрегата за 2007 година, се различаваха значително от миналогодишните”, коментира Роб Уайт технически директор двигатели. “Вместо да конструираме нов двигател – нещо, което бе правило от 2001 година насам – ние се фокусирахме върху ограничението от 19000 об./мин. Разработките бяха съобразени с промените в правилата и независимо от факта че абревиатурата RS27е нова, измененията не надхвърлят 10%. За сравнение преди години тази цифра достигаше 95%. Въпреки корекциите RS27 отново ще бъде един от най-добрите състезателни двигатели и непрестанно ще търси основната цел във Формула 1 – нулеви дефекти. Работихме изключително усилено, за да имаме увереност, че и през 2007 година ще сме на това ниво.”
През настоящия сезон R27 ще има възможност да демонстрира отличните си качества и върху шасито на Red Bull.
За първи път R27 видя бял свят на пистата в Херес на 16 януари. След небрежния шейкдаун тестовата програма на Renault набра обороти в периода 17 -19 януари. Джанкарло Фисикела и Хейки Ковалайнен навъртяха близо 2000 км, които бяха съпътствани от леки премеждия. Въпреки това и двамата пилоти бяха обнадеждени относно предстоящата битка. “Духът в отбора е отличен след двата фантастични сезона”, обяснява въодушевено италианецът. “Инженерният екип знае отлично как да конструира шампионски автомобили, което е страхотна възможност за мен. А аз определено няма да се откажа от нея.”
Новакът Ковалайнен също бе въодушевен от шанса, който се откри пред него след напускането на Алонсо. “Страхотно съм надъхан за новия сезон. Знам обаче, че все още не съм постигнал нищо. Положих неимоверни усилия по време на тестовете през изминалата година, за да покажа на моите съотборници, че мога да отговоря на техните изисквания.”
Към състезателното дуо ще се присъединят и тестовите пилоти Нелсиньо Пике младши и Рикардо Зонта. Те ще подпомогнат отбора в процеса на адаптация с новите гуми на Bridgestone.
по материали на Renault