Трансферите предвещават лошо бъдеще на техническото сътрудничество на двете компании
Не е тайна за никого: френският концерн е в лошо финансово състояние, особено след колосалната загуба от 8 млрд. евро, отбелязана през 2020 г. Следователно излизането от тази трудна финансова ситуация се превръщав приоритет за френския производител .
Намаляването на задлъжнялостта включва продажбата на 1,55% от Daimler-Benz, собственик, наред с други на марката Mercedes. Придобити през 2010 г., когато двата концерна започнаха техническо сътрудничество, нейните акции, представляващи над 16 000 000 акции, току-що продадени на цена от 69,50 евро за брой. Renault сега събра 1,143 млрд. евро, което няма да е достатъчно, за да измъкне групата от лошия период, през който преминава в момента. Засега другият член на алианса -Nissan, не посочва, че иска да продаде дела си - който също възлиза на 1,55% - в полза на немския гигант.
Известно е, че от своя страна Daimler прехвърли преди няколко месеца 3,1%, които притежаваше от групата Renault, в пенсионен фонд. За някои тези трансфери предвещават лошо бъдеще на техническото сътрудничество на двете компании. Странен избор, когато Mercedes обяви, че скоро ще бъде пусне на пазара нов плод от съвместната работа - T-класата, която ще смени малките комунални автомобили и лекотоварни автомобили Citan.
От своя страна, Renault естествено следва големия си план за възстановяване, насочен към спестяване на над 2 млрд. евро за три години и който ще включва, по-специално, над 15 000 съкращения на работни места в целия свят, включително около 4600 в света. Амбициозният продуктов план, представен в началото на годината от Лука де Мео, особено в областта на електрическите превозни средства, обаче оставя достатъчно увереност относно способността на френската група да отскочи до 2025 г.