Водещи инженери предлагат по-нататъшни инвестиции в дизеловата технология
Водещи автомобилни инженери намекват мрачно бъдеще за дизеловите двигатели през следващите няколко години, особено за по-малките коли и непремиум моделите, което от своя страна изисква допълнителни средства за срещата с новия "реален свят" при очакваното увеличаване на замърсяването на околната среда.
Според информация на Reuters от миналата седмица ръководството на Renault проведе среща в началото на лятото, когато беше предложено допълнителни големи инвестиции в дизеловите двигатели за супермини моделите и семейните коли от фамилията Megane, за да не бъдат принудени да приключат своето съществуване преди на края на десетилетието.
Смята се, че новият режим на тестване, който се очаква през 2019 г., би означавало "супер чисти" дизелови двигатели, за което са необходими допълнителни средства за по-малко скъпите превозни средства, които съставляват по-голямата част от европейските продажби на марката.
Евентуални нови разходи вероятно ще бъдат подходящи за дизеловите двигатели, монтирани само в най-скъпите модели на Megane и други по-луксозните автомобили на марката ката като Espace, пише Reuters.
Утвърден инженер, който работи върху хибридна електрическа технология и двигател с турбокомпресор, също прогнозира, че дизеловият двигател в крайна сметка ще "стане премиум задвижване".
Наскоро шефът на Audi по техническото развитие на Audi - Стефан Книрш, също намекна подобен резултат.
Запитан дали дизеловите двигатели на Audi "постепенно се приближават към края на възможностите за развитие, Книрш казва, че все още е убеден, че дизелът има голям технически потенциал. Въпреки това той прави ясен намек, че по-малко скъпите четирицилиндрови дизелови двигатели са под заплаха.