Renault стана първият отбор, показал новия си автомобил, а успоредно с това представи и програмата си, с която се връща във Формула 1 като конструктор. Джолиън Палмър и Кевин Магнусен са титулярните пилоти на отбора.
След като французите прекратиха партньорските си взаимоотношения с PDVSA, Пастор Малдонадо бе освободен и Кевин Магнусен бе избран за негов заместник. Датчанинът има един сезон във Формула 1 с екипа на McLaren и въпреки ограничения си опит е с крачка пред Джолиън Палмър, който в Австралия ще направи официалния си състезателен дебют.
Трети и резервен пилот на Renault ще бъде шампионът в GP3 Естебан Окон. Фредерик Васор, който заедно с Никола Тод е собственик на ART Grand Prix, ще изпълнява функциите на тим-шеф, а Боб Бел се завръща в Енстоун като технически директор.
На официалното представяне бе показан и новият автомобил и цветова схема. R.S.16 е решен предимно в черно, върху него се открояват логата на Infiniti, Microsoft, на дългогодишния партньор на французите Total, както и на компанията за мъжко облекло Jack & Jones. Представеният в Париж автомобил е далеч от спецификацията, която ще се появи на тестовете от предсезонната подготовка този месец, което е и напълно естествено с оглед на проточилите се толкова дълго време преговори с предходните собственици на Lotus.
През 2015 г. базираният в Енстоун отбор завърши на шеста позиция в класирането при конструкторите, но тогава разполагаше с двигатели на Mercedes. От Renault признаха, че през новия сезон тимът няма шансове да се бори за победи, като очакванията са едва през 2017 г. да се намеси в битката за челните места.