Общата мощност на футуристичната едноместна формула е 1341 к.с.
Докато отборите от Формула 1 тестват в Бахрейн, Renault показа визията си за бъдещето на шампионата с концептуалния R.S. 2027. Ferrari и McLaren представиха аналогични проекти преди време, на този на французите прави много по-смела заявка с иновативната си задвижваща система.
Тя включва две кинетични хибридни системи, като сумираната мощност на двата мотор/генератора e 500 кВт. Те са комбинирани с батерия, чиято енергийна плътност позволява резервоарът за двигателя с вътрешно горене да бъде намален до 60 килограма. Според французите, дори и след десет години Формула 1 ще използва стандартно гориво, но принудителното пълнене и многоточковото впръскване гарантират много по-голяма ефективност на V6 мотора.
R.S. 2027, чието тегло е ограничено на 600 кг, използва активна аеродинамика, за да предотврати „загубата на енергия заради челното съпротивление при движение с висока скорост, без да повлиява върху стабилността при ниска”. Окачването също е активно, като то е базирано на настоящата MULTI-SENSE система на французите. Батериите пък за са заимствани от ZOE Z.E. 40.
За високите нива на сигурност се грижи цялостният панел над пилота, който е изработен от поликарбонат. Той е комбиниран с две титаниеви шини, които изскачат в рамките на милисекунди при евентуален инцидент и предпазват пилота при преобръщане. Автомобилът е оборудван и с интелигентни системи, които поемат контрола над управлението при ситуации, свързани със състезателен инцидент (автомобил за сигурност, VSC и жълти флагове).
От Renault са поставили акцент и върху ограничаването на разходите с представянето на R.S. 2027. Всички елементи, които нямат пряка връзка с резултатите, трябва да са производство на унифициран от ФИА доставчик. Аеродинамичните елементи, които могат да бъдат развивани, са строго ограничени – предното и задното крило, капакът на двигателя, подът и дифузорът. Същевременно сложните хидравлични концепции, които отборите използват за опитимизация на окачването, са заменени от далеч по-ефективните адаптивни системи.
Французите акцентират и върху спортните промени, които Формула 1 трябва да предприеме в бъдеще. Състезателната дистанция трябва да бъде ограничена от 300 на 250 км, като самата надпревара бъде разделена на две – дълго състезание и „финален спринт”. Другата интересна идея е в петък да има отделна надпревара за младите пилоти, които са в първата си година от шампионата или изпълняват функциите на резервни състезатели.
Посланието на Renault съвсем не е случайно и със сигурност французите целят да повлияят чрез него на ФИА и Световния съвет по моторни спортове, които трябва да вземат в близко бъдеще решение за бъдещето на шампионата след 2020 година.