Компанията откри нов завод в Алжир, възползва се от бързия растеж на пазарите в региона
Renault откри нов завод в Алжир, като част от плановете си да се възползва от бързия ръст на пазарите в Северна Африка.
В завода ще бъде произвеждан новият седан Symbol, бюджетен модел на базата на Dacia.
Алжир е десетият по големина пазар на Renault, където производителяти има с пазарен дял 25,5%. Renault реализира почти половината от продажбите си извън Европа.
425 000 превозни средства са били продадени в Алжир през 2013 г., което го прави най-големия автомобилен пазар на континента след Южна Африка. Пазарът там се е свил през 2014 г. обаче, с малко повече от 265 000 продадени коли до края на септември, заяви Renault.
Потенциал за растеж
Производителят вижда допълнителен потенциал за растеж в Алжир, където 70% от колите на пътя са на повече от 10 години, а коефициентът на собственост е 100 автомобила на 1000 жители, докато в Западна Европа този показател е 500.
От Renault споделиха, че фабриката разполага с една производствена линия с годишен капацитет от 25 000 превозни средства. Втората фаза предвижда увеличаване на производствения капацитет до 75 000 автомобила годишно , допълниха от компанията.
Заводът се намира в Оран, на Северозападното средиземноморско крайбрежие на Алжир. Той е първият производствен център на Renault в страната, след извоюваната независимост от Франция през 1962 г..
Renault притежава 49% от предприятието, първоначалната инвестиция е от 50 милиона евро (62 00 милиона щатски долара). Там вече работят близо 350 служители и някои от новите служители са били обучени в предприятия на алианса Renault-Nissan, включително и в Румъния.
Фабриката ще произвежда модела Symbol. Renault разкри , че Symbol ще предложи високо ниво на оборудване и ще бъде първият автомобил в страната, който ще разполага с GPS навигационна система.
Renault, който притежава два завода в Мароко, има за цел да увеличи продажбите си в Северна Африка на пазарите в Мароко, Алжир, Египет и Тунис, където се очаква продажбите на нови автомобили да се увеличат до 880 000 единици през 2015 г. от 759 000 броя през 2012 г., според агенция IHS Automotive.