Френският производител обяви официално, че ще преразгледа участието си във Формула 1, ако ФИА не ревизира правилника в частта му за лимитрания бюджет.
В края на месец април Световния съвет по моторни спортове ратифицира предложението на Макс Мозли за лимитиран бюджет във Формула 1 за 2010 година. Горната граница на разходите бе фиксирана на 40 милиона паунда, а приемането й бе обявено единствено като пожелателно. Тези тимове, които не се съобразят с тази сума и продължат да харчат с широк размах обаче, ще бъдат сериозно ограничени технически, докато нискобюджетните отбори ще се ползват с голяма свобода по отношение конструкцията на болида.
Въвеждането на два технически правилника провокира сериозно недоволството от страна на участниците в шампионата. Първо Toyota обяви, че ще изтегли своя отбор от Формула 1, а няколко дена по-късно и Дитрих Матешиц заяви, че смята да извади Red Bull и Toro Rosso, ако ФИА не ревизира регулациите за сезон 2010. Голямата бомба пусна вчера Ferrari. Италианският тим, който негласно се ползва с протекциите на ФИА, също съобщи официално, че може да сложи край на участието си във Формула 1, след като не е пропуснал нито един сезон от създаването на шампионата от 1950 г. досега. Днес и Renault се присъедини към групата на протестиращите, а не е изключено в близко бъдеще това да направят още BMW и McLaren-Mercedes.
„Разочаровани от това, че конструктивните предложения на FOTA, в т. ч. плана за ограничаване на разходите за периода 2009 – 2012 година, които бяха детайлно проучени от членовете на FOTA, бяха напълно игнорирани от страна на ФИА, която не показа никакво желание за консултация с отборите“, се казва в официалното изявление на френския тим.
„Няма как да не подчертаем, че FOTA зададе ако не по-ниски, то поне аналогичните финансови цели с тези на ФИА. От Renault обаче вярваме, че прилагането им трябва да стане по напълно различен начин, с който да са съгласни всички страни.“
В официалното изявление се казва още, че ФИА, FOM и FOTA трябва да си сътрудничат, за да постигнат оптималния баланс между приходи и разходи във Формула 1 и че световният шампионат трябва да бъде ръководен от един-единствен технически правилник.
Междувременно ФИА потвърди, че Макс Мозли ще присъства на срещата, която Асоциацията на отборите във Формула 1 е планирала за тази седмица, и ще дискутира с тим-шефовете евентуалните промени в правилника. Срокът за подаване на заявки за участие във Формула 1 през следващия сезон изтича на 29 май тази година.
Адолф Грубер
Адаш пиши и мен, на там отиват нещата. Незнам колко сериозни са Ферари, Рено и Тойота но нещата отиват на зле, БМВ май и те пея тази песен!
Грюбер
Ако понамалят още малко максималния бюджет на отборите, догодина може и аз да участвам във Ф1 :)