Очакванията на френската компания преразгледани заради "влошаващия се икономически климат" в Западна Европа
Свиването на най-големите световни автомобилни пазари все по-осезаемо удря и по европейските производители. След Fiat още един от гигантите на Стария континент - френската Renault - бе принудена да преразгледа прогнозите си за бъдещ ръст в продажбите. Карлос Гон, главният изпълнителен директор на втория по големина френски производител, публично призна, че заложеният отпреди ръст от 10 на сто за 2008 вече изглежда "нереалистичен".По-късно търговският директор Патрик Блен уточни, че заради влошаващия се икономически климат в Европа сега очакванията са за "5 до 10 на сто ръст, с по-голяма вероятност за 5 на сто". През първото полугодие продажбите на Renault нараснаха с 4.3% в глобален мащаб, но на Стария континент се запазиха на старите си нива. В Западна Европа френската компания реализира около 60 на сто от продукцията си.
По-рано през седмицата шефовете на Fiat обявиха, че заради намаляващото търсене ще затворят временно (за по три седмици) по-голямата част от производствените си мощности в Италия. Като цяло в Западна Европа продажбите на нови автомобили отбелязват спад от 8-9 процента през май и юни. Най-тежко засегнатите пазари са Италия и Испания.