Фабриките в Мобьож и Сандувил предложиха най-атрактивното решение
Renault ще произвежда нови ванове на Nissan и Mitsubishi в два от своите заводи във Франция, като увеличава инвестициите в страната и ефективността на тристранния автомобилен съюз.
Информацията "подчертава значението на Франция за алианса", пише в изявление на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi от днес (четвъртък).
Renault ще произвежда новия фургон за доставки Nissan NV250 в своята фабрика в Мобьож върху платформа, споделена със собствения модел Kangoo, който включва и електрическа версия. По-големият ван на Mitsubishi ще бъде сглобяван в Сандувил, заедно с Trafic на Renault.
Франция бе избрана за инвестициите за микробуси, тъй като фабриките в Мобьож и Сандувил предложиха най-атрактивното решение благодарение на тяхната конкурентоспособност", каза главният изпълнителен директор на Renault Карлос Госн. "В рамките на алианса глобалният опит на Renault Group в лекотоварните автомобили генерира синергии, които са от полза за всички наши клиенти", посочи той.
Ванът на Mitsubishi ще бъде изнасян в Австралия и Нова Зеландия от завода в Сандувил. Новите Kangoo и Nissan NV250 ще доведат 200 нови работни места и 400 млн. евро допълнителни инвестиции в Мобьож, в допълнение към 50 млн. евро, които преди това бяха предоставени за електрическата версия.
Този ход води до увеличаване на инвестициите на Renault през тази година до 1,4 млрд. евро (1,6 млрд. долара).
Под натиска на френското правителство, най-големият акционер в автомобилната индустрия, Карлос Гон се съгласи тази година да се стреми към по-тясно обвързване с Nissan, като по всичко личи, че това ще бъде и последният му четиригодишен мандат като главен изпълнителен директор.
В момента Renault притежава 43,4% от Nissan и 34% от Mitsubishi Motors.
Карлос Гон заяви че пълното сливане е възможно само ако Франция се откаже от своя 15-процентен дял в холдинга Renaultг - стъпка, която правителството не приема, без да има по-ясни гаранции за френските работни места и други промишлени интереси.
Инвестициите в крайна сметка ще увеличат продажбите на партньорите на Renault - една мярка, която ще осигури финансова изгода за алианса, след като през последното тримесечие приходите намаляха с 358 млн. евро, отчасти отразявайки спада на продажбите на дизеловите автомобили в Европа.