Китайската фирма купува 34% от Renault Samsung Motors
Корейското дружество Renault Samsung Motors, дъщерна фирма на Renault, в бъдеще ще разработва и произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибриди, базирани на платформата CMA по лиценз на Geely от Китай. Освен това Geely купува 34,02 процента от корейската компания.
Когато си помислим за корейски марки автомобили, на ум идват Hyundai и Kia. Някои се сещат и за по-малките SUV специалисти SsangYong. Това, което едва ли някой знае извън азиатската държава е, че Samsung също произвежда автомобили.
Автомобилният производител Samsung няма нищо общо с групата за потребителска електроника, най-известна със своите телевизори и смартфони. Компанията е част от Renault Group от няколко години и официално работи под името Renault Samsung Motors. Някои модели от гамата на Renault, които познаваме, са разработени в Корея и слизат от поточната линия там: Koleos и Arkana (на снимката).
Geely доставя модулния набор CMA
За да засили бизнеса на Renault Samsung Motors в Южна Корея, френската компания майка влезе в ново сътрудничество с Geely от Китай през януари 2022 г. Като част от съвместната работа Renault Samsung Motors ще използва платформата CMA (Compact Modular Architecture), разработена от Geely. От 2024 г. в Пусан, Корея, ще се произвеждат автомобили с хибридни задвижвания и двигатели с вътрешно горене – не само за Южна Корея, но и за износ на други пазари.
Споменатата архитектура вече се използва в голям брой модели от отделните марки на Geely, включително Lynk & Co. 01, Polestar 2 и SUV модела Volvo XC40 с неговия купе брат C40. Модулният комплект е разработен в Швеция.
Общата дейност в Южна Корея не е първото сътрудничество между Renault и Geely. Още миналото лято беше обявено, че Geely ще произвежда в Китай хибридни автомобили, които след това ще се продават там под марката Renault. Освен това експортният бизнес на Lynk & Co. ще бъде разширен и в Южна Корея.
През май 2022 г. Geely обяви, че ще придобие 34,02% дял в корейското дъщерно дружество на Renault като част от увеличение на капитала. Сделката все още подлежи на одобрение от съответните органи. Групата Renault остава мажоритарен акционер.
Заключение
В Европа Renault ще се съсредоточи в бъдеще върху разработването на нови електрически автомобили. Задната врата е в Южна Корея. С помощта на Geely там ще бъдат произвеждани нови модели с двигатели с вътрешно горене и хибриди, които след това биха могли да влязат на европейския пазар под марката Renault. Японските партньори в алианса Nissan и Mitsubishi вероятно ще бъдат най-малкото раздразнени от партньорството на Renault с Geely – особено след като китайците закупят 34% дял в дъщерното дружество на Renault.
Текст: Бернд Конрад, Ули Бауман