Renault ще увеличи значително числеността на своя екип в опита си отново да окупира челните позиции във Формула 1. До 160 нови човека трябва да пристигнат в Енстоун през следващите две години.
Lotus трябваше да намали значително персонала си след ужасяващата 2013 година, когато загуби приблизително 100 милиона долара. Това даде очакваните резултати и стабилизира финансовата ситуация в отбора, който впоследствие стана отново собственост на Renault.
Амбициите на французите, които за последно станаха шампиони във Формула 1 преди 10 години, са да си върнат лидерските позиции до няколко сезона. За целта екипът в Енстоун ще нарасне значително спрямо сега.
"Искаме да сме сигурни, че наемаме качествени хора, а обикновено няма такива свободни на пазара", коментира за Autosport Сирил Абитебул, управителен директор на Renault Sport. "Дори и да ги привлечем от други отбори, трябва да минат минимум шест месеца преди да получат разрешение да работят за нас. Понякога е нужна и година. Сега в Енстоун има 490 човека. Планът ни е да станат 650 до края на 2017-а."
Човешкият ресурс винаги е фактор във Формула 1, въпреки че големият брой служители не е задължително условие за силни резултати. Плюсът при Renault е, че при необходимост може да използва и специалисти от компанията майка.
"Най-големите отбори имат по 800 човека персонал. Мисля, че ще можем да се конкурираме с тях, имам предвид Mercedes, Red Bull, въпреки че в Енстоун ще работят 650. Много от дейностите ще се разпределят между базата ни във Вири и Енстоун. По този начин ще сме на нивото на останалите отбори, въпреки че на теория ще имаме по-малко служители."
Абитебул е уверен също, че Renault разполага с необходимите ресурси, за да навакса изоставането си по отношение на задвижващите системи.
"Това, което се случи във Вири, е, че трябваше да наемем страшно много специалисти, когато правилникът беше променен. Проблемът е, че когато при теб идват млади хора, директно от университета, трябва първо да ги обучиш."
"Сега вече те имат необходимия опит, набрали са скорост, мотивирани са за новия проект, който е пред нас. Разполагат с всичко необходимо, за да изпълнят задачата", завършва Абитебул.
Новият автомобил на Renault бе представен по-рано този месец, но първата му поява на писта ще бъде на 22 февруари в Барселона, когато започват предсезонните тестове.