Колкото и невероятно да звучи, Renault успя да продаде 2,4 милиона екземпляра от модела Twingo, откакто симпатичното автомобилче стъпи на пазара през април 1993 година. Поради големият интерес, производството на първото поколение на чаровния дребосък от месец юни тази година ще бъде прехвърлено в Словения (където в момента се произвежда хечбек-варианта на Clio 2), и ще продължи поне още две-три години.
Но докато първото издание на Twingo беше олицетворение на оригинална интерпретация на автомобилния минимализъм, то наследникът му има коренно различни цели. Със своите 3,60 метра дължина, каросерията на използващия редица компоненти от Clio автомобил все пак продължава да бъде компактна, особено на фона на по-голямата част от конкуренцията. Забележително е обстоятелството, че това не пречи да могат да се траспортират товари с дължина до 2,15 метра.
Вече със самостоятелни седалки отзад
Гъвкавостта на вътрешното пространство е не само съхранена като едно от основните преимущества на модела, ами е достигнала до още по-високо ниво. Вместо досегашната регулируема по хоризонталата цяла задна седалка, сега автомобилът е екипиран с две самостоятелни места. Обемът на багажника варира между 165 и 285 литра, а при сгъване на задните седалки може лесно да се увеличи даже до 959 литра.
Наред с това, Twingo вече ще се предлага и във версия с десен волан, както и в луксозно обзаведена модификация, серийно оборудвана с аудиосистема с MP3-плейър и USB-извод, Bluetooth-модул, автоматично включване на светлините и чистачките, парктроник и спирачен асистент. Новото ще може да бъде снабдено с до Twingo шест въздушни възглавници.
По-мощни двигатели
Освен всичко казано дотук, в сравнение със своя предшественик, Twingo се очаква да бъде и значително по-динамичен в представянето си на пътя. Това личи не само от старанието на инженерите за постигане на по-прецизна управляемост, но и от палитрата задвижващи агрегати. Палетата от двигатели започва с 1,2-литров бензинов вариант с 60 или 75 конски сили, преминава през няколкото версии на 1,5-литровия турбодизел с директно впръскване на горивото и завършва с бензиновия двигател със сто коня на топверсията Twingo GT.
Въпросният TCE-двигател (от Turbo Control Efficiency) е една от най-високотехнологичните конструкции на Renault. Благодарение на поставянето на малък турбокомпресор с охладител на сгъстения въздух, 1,2-литровият 16V-мотор е постигнал значително по-добри мощностни показатели без наличието на турбодупка. От Renault обещават върховата версия да дава среден разход като на обикновен атмосферен 1,2-литров мотор (5,9 литра на 100 километра), мощността на поне 1,4-литров агрегат (100 конски сили) и въртящия момент на 1,6-литрова конструкция (145 нютонметра).
За задвижването на предните колела се грижи конвенционална петстепенна автоматична предавателна кутия, като срещу допълнително заплащане се предлага и петстепенна автоматизирана трансмисия, която обаче може да бъде поръчана само за 1,2-литровия бензин със 75 к. с.
Снимки: Renault