Масовата поява на хибриди, а след това и на електромобили е планирана през годините
Както всички автомобилни производители, Renault прави своя електрически завой тази година с появата на два хибридни модела сред своите бестселъри: Clio и Captur. Масовата поява на модели с хибридно, а след това с електрическо задвижване е планирана през следващите няколко години от френския производител, за да бъдат постигнати европейските цели на CO2 до 2025 г.
Този, който почти не си е променял физиономията си от 2008 г. насам, трябва да бъде напълно обновен тази година, това е Renault Kangoo. Другите по-съвременни автомобили на Renault трябва да получат леки промени в предната и задната част, за да преминат бариерата от средата на жизнения цикъл на модели като Talisman и Megane. Лека промяна в стила, която трябва да бъде минимална, ще претърпи и Espace, чиято ресталирана версия беше представена миналия ноември.
Носят се приказки, че 100% електрически Twingo трябва да види бял свят със смяната на поколението на малкия градски автомобил със задно разположен двигател. Renault излъчва смътни послания и заявява с половин дума, че ако има електрически Twingo, той несъмнено ще бъде следващото му поколение. За да не засенчва Zoé 2, Twingo Z.E. няма да бъде оборудван със същия двигател като неговата сестра. По-вероятно е да бъде позициониран по-ниско в гамата с по-слаба батерия с приблизително автономен от около 250 км.
Clio Hybrid ще приеме наименованието Clio E-Tech при прехода си към технология, съчетаваща двигател с вътрешно горене с електрически мотор. Четири илиндровият двигател 1,6 с мощност 91 к.с. ще работи в комбинация с електрически мотор с мощност 48 к.с., като сумарната мощност ще бъде около 140 к.с. С батерия от 1,2 кВтч или 0,72 кВтч полезен капацитет е трудно да си представим, че градският автомобил би могъл да работи 70% от времето само на ток в града, както твърди производителят.
Бъдещият конкурент на Kia Niro (142 к.с.) и Mini Countryman PHEV (224 к.с.) трябва да има малко по-мощен двигател от Clio E-Tech, а именно 160 к.с. Батерията му обаче ще има много по-съществен капацитет, тъй като ще достигне 9,8 кВтч, за да осигури до 45 км автономност в 100% електрически режим. Captur E-Tech ще сподели своята хибридна система с новата е-мощност на Nissan Juke.
Лека външна променя ще получи обновеният Mégane, която ще засегне предната и задната броня. Също толкова дискретни промени ще настъпят в салона, които основно ще се отнасят да свързваността на автомобила и бордовите технологии. Платформата му обаче ще му позволи да бъде оборудван с хибридната система от Captur със своите 160 к.с. и 9,8 кВтч батерия.
Същият рефрен звучи и за Renault Talisman, почти незабележими промени се очакват отвън, докато в салона ще видим по-качествени материали, както и системата Easy Link. Не се планира хибридизация за големия седан, който определено не се харесва на много купувачи.
Обновяването на Renault Espace премина през едва забележимо с леко осъвременяване на броните, както и приемането на LED Matrix светлини. В салона централната конзола е доработена с още по-изискани линии, докато мултимедийната система е актуализирана благодарение на Easy Link. Новите системи за подпомагане на водача позволяват на минивана да достигне ниво 2 на автономно управление.
Според календара на автомобилния производител изглежда, че лекотоварната версия на новото Renault Kangoo ще бъде пусната в края на 2020 г., докато модификацията за развлечения за частни клиенти ще бъде пусната в началото на следващата година. По този начин моделът ще смени своя предшественик, който се появи още през 2008 г., с нов дизайн, по-близък до актуалния стил на Renault и техническа основа, заимствана от сегашния Renault Mégane. Тази платформа трябва да може да побира както двигатели с вътрешно горени, така и хибридни и 100% електрически системи.
100% електрическите лекотоварни модели Kangoo и Master Z.E. вече се предлагат с нова хибридна версия, която не включва ДВГ, а водородна горивна клетка в подкрепа на конвенционалната батерия и електродвигателя. От страна на автономния пробег все още няма официалните данни, но Kangoo Z.E. Hydrogen ще изминава приблизително от 230 км до 370 км, докато Master Z.E. Hydrogen т ще скочи от 120 км до почти 350 км. Цените ще се повишат за професионални потребители.