Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Zoe: Модерна градска мобилност

25.03.2016 09:09

С нов електромотор и оптимизирано зареждане автомобилът е станал още по-ефективен

Неотдавна Renault модернизира своя електрически модел от малкия клас Zoe, като го екипира с нов електромотор и модифицирана електроника за зареждане. Доскоро моторът на практичния електромобил идваше от доставчика Continental (с означение Q210), новият агрегат (с означение R240) вече е дело на Renault. Той е с идентична мощност, но с по-компактна конструкция благодарение на модификациите по охлаждащата система, а промените по електрониката за зареждане осигуряват по-кратко време за захранване на акумулаторната батерия. Пълното зареждане сега отнема два часа по-малко, а при частично зареждане на 16-амперовите станции се пестят 20 минути. Максималният пробег с едно зареждане според Renault е 240 км, но това разбира се зависи много от стила на шофиране, пътната обстановка и климатичните условия. В началото на зимата при температура на въздуха около пет градуса над нулата реалният пробег по време на теста беше между 160 и 170 километра – напълно задоволителна стойност предвид неизбежното включване на отопление, обдухване на предното стъкло и т.н.

Пълноценен градски автомобил

Renault Zoe се представя изключително добре при всекидневна употреба в града – добрите впечатления започват още от светлия и доста просторен салон с високо разположение на седалките и чудесна видимост от мястото на водача. Оформлението на кокпита е твърде симпатично, особено що се отнася до акцентите от бял лак. Ергономията почти не се различава от едно традиционно Clio например. Комбинираният дисплей в средата на арматурното табло има няколко режима на работа и по пределно прост и ясен начин информира водача и спътниците му за всички важни за шофирането показатели като например оставащ пробег до изчерпване на заряда на батерията. Преобладаващо светлите тонове на интериорното обзавеждане имат не само естестическа стойност – при силно слънце навън те намаляват ефекта от затоплянето на салона, с цел по-рядко прибягване до услугите на климатичната инсталация и съответно по-ниска консумация на енергия.

Приятно пъргаво задвижване

Със своя максимален въртящ момент от 220 Нм тежащият 1,5 тона автомобил се ускорява доста енергично. Рекуперирацията на спирачната енергия е хармонична и не създава непривично усещане при шофиране, комфортът на возене също е повече от приличен. Управляемостта също създава приятно впечатление – в това отношение автомобилът отново не се отличава съществено от Clio. Което всъщност важи и за цялостното представяне на Zoe – екологичният електрически модел е един радващо практичен градски модел с интуитивен и приятен маниер на шофиране.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Оценка

Renault Zoe

Renault Zoe

+ Просторен отвътре, задоволителна динамика, отлична ергономия, добър обзор от мястото на водача, впечатляващ пробег с едно зареждане.

- Висока цена, отчасти семпли материали в интериора, не се предлагат асистиращи системи.


Технически данни

Renault Zoe
Работен обем --
Мощност 88 к.с. при 3000 об./мин
Максимален
въртящ момент
220 Нм при 250 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
12,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38,5 м
Максимална скорост 135 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
166 км пробег с едно зареждане
Базова цена 48 325 лв. без ДДС
Коментари
comments powered by Disqus