С нов електромотор и оптимизирано зареждане автомобилът е станал още по-ефективен
Неотдавна Renault модернизира своя електрически модел от малкия клас Zoe, като го екипира с нов електромотор и модифицирана електроника за зареждане. Доскоро моторът на практичния електромобил идваше от доставчика Continental (с означение Q210), новият агрегат (с означение R240) вече е дело на Renault. Той е с идентична мощност, но с по-компактна конструкция благодарение на модификациите по охлаждащата система, а промените по електрониката за зареждане осигуряват по-кратко време за захранване на акумулаторната батерия. Пълното зареждане сега отнема два часа по-малко, а при частично зареждане на 16-амперовите станции се пестят 20 минути. Максималният пробег с едно зареждане според Renault е 240 км, но това разбира се зависи много от стила на шофиране, пътната обстановка и климатичните условия. В началото на зимата при температура на въздуха около пет градуса над нулата реалният пробег по време на теста беше между 160 и 170 километра – напълно задоволителна стойност предвид неизбежното включване на отопление, обдухване на предното стъкло и т.н.
Пълноценен градски автомобил
Renault Zoe се представя изключително добре при всекидневна употреба в града – добрите впечатления започват още от светлия и доста просторен салон с високо разположение на седалките и чудесна видимост от мястото на водача. Оформлението на кокпита е твърде симпатично, особено що се отнася до акцентите от бял лак. Ергономията почти не се различава от едно традиционно Clio например. Комбинираният дисплей в средата на арматурното табло има няколко режима на работа и по пределно прост и ясен начин информира водача и спътниците му за всички важни за шофирането показатели като например оставащ пробег до изчерпване на заряда на батерията. Преобладаващо светлите тонове на интериорното обзавеждане имат не само естестическа стойност – при силно слънце навън те намаляват ефекта от затоплянето на салона, с цел по-рядко прибягване до услугите на климатичната инсталация и съответно по-ниска консумация на енергия.
Приятно пъргаво задвижване
Със своя максимален въртящ момент от 220 Нм тежащият 1,5 тона автомобил се ускорява доста енергично. Рекуперирацията на спирачната енергия е хармонична и не създава непривично усещане при шофиране, комфортът на возене също е повече от приличен. Управляемостта също създава приятно впечатление – в това отношение автомобилът отново не се отличава съществено от Clio. Което всъщност важи и за цялостното представяне на Zoe – екологичният електрически модел е един радващо практичен градски модел с интуитивен и приятен маниер на шофиране.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов
Оценка
Renault Zoe
+ Просторен отвътре, задоволителна динамика, отлична ергономия, добър обзор от мястото на водача, впечатляващ пробег с едно зареждане.
- Висока цена, отчасти семпли материали в интериора, не се предлагат асистиращи системи.
Технически данни
Renault Zoe | |
---|---|
Работен обем | -- |
Мощност | 88 к.с. при 3000 об./мин |
Максимален въртящ момент |
220 Нм при 250 об./мин |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
12,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38,5 м |
Максимална скорост | 135 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
166 км пробег с едно зареждане |
Базова цена | 48 325 лв. без ДДС |