Благодарение на обновената си гама Renault увеличава пазарния си дял при леките автомобили. Dacia Logan остава най-продаваният модел в България за трета поредна година. Nissan увеличава пазарния си дял до 2,87%.
През 2009 година девет нови модела обновиха продуктовата гама на Renault. Благодарение на това марката увеличи пазарния си дял при леките автомобили с 0,27%. Клиентите на Renault имаха възможността да се запознаят с новия Megane Hatch и Coupe през месец април. Благодарение на атрактивния дизайн, икономичните двигатели и отличното пътно поведение моделът успя да привлече вниманието на корпоративни и частни клиенти, което доведе до увеличаване на пазарния му дял от 0,24% на 0,81%.
След него в България пристигнаха и новото Clio, Clio Grandtour и спортният модел Clio RS, последвани от Laguna Coupe, Grand Scenic, Megane Grandtour и Fluence. Renault завърши 2009 година с пазарен дял от 3,63%. През 2010 ще разчита на налагането на пазара на обновеното семейство Megane, както и на лансирането на нови продукти в лицето на новия Master и спортния Megane RS.
Dacia Logan за трета поредна година остава най-продаваният модел в България, а Sandero прогресивно се налага в сегмента на компактните автомобили. Dacia приключва годината с пазарен дял от 6,78%. През 2010 предстои обогатяване на гамата с излизането на модела Duster в сегмента на 4х4 автомобилите.
Nissan от своя страна, въпреки рецесията, увеличи пазарния си дял от 2,61% на 2,87%. Успехът се дължи на отличните резултати в сегментите на компактните и премиум SUV автомобили, където Nissan остава безапелационен лидер с пазарен дял от 11,2%. Това е възможно благодарение на нарастващите продажби на доказалия се на пазара Nissan Qashqai, както и като цяло на добрите продукти, конкурентни цени и гъвкави лизингови схеми. През 2010 Nissan ще представи обновеното лице на Qashqai през март, a по-късно през годината ще се появят и лекотоварният NV200, компактният кросоувър Qazana и новата Micra.
„2009 беше тежка година за всички. Въпреки всичко ние успяхме да лансираме девет нови модела Renault и резултатите са видими. С Dacia клиентите откриха предимствата на марката, съчетаваща атрактивни цени с обширно пространство и надеждност, а Nissan продължи да държи лидерските си позиции в сегмента на SUV автомобилите”, коментира Бернар Нувиал, генерален директор на Рено Нисан България.
„През 2010 година целта ни е да увеличим пазарния си дял. Ще продължим да представяме нови модели, които вярвам, ще ни помогнат да постигнем желаните резултати. Започваме новата година готови да се справим с поставените предизвикателства”, потвърждава Нувиал.