Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рестартират WRC в средата на лятото

17.04.2020 22:52
Рестартират WRC в средата на лятото

Не са изключени корекции във формата на състезанията

Световният рали шампионат е в позиция на изчакване вече месец, но за разлика от Формула 1 сезонът поне започна и три състезания бяха проведени. На този етап отложените надпревари също са три – в Аржентина, Португалия и Италия. Същевременно вероятността рали „Кения“ да се проведе по график клони към нулата.

Завръщането на Африка в календара на WRC е планирано за 16-19 юли. Тежката логистика обаче е причината отборите да не желаят да пътуват до Кения. Въпреки това сезонът би трябвало да рестартира в средата на лятото, а не през август, когато е следващото рали „Финландия“, смята Ив Матон.

„Убеден съм, че ще можем да започнем отново някъде в средата на лятото, но нямам цялата информация, за да кажа с пълна увереност кои ще бъдат състезанията (до края на сезона)“, коментира рали директорът на ФИА за DirtFish.

„Работим активно с всички, организираме срещи всяка седмица с промотъра на WRC и отборите, за да разполагаме с възможно най-точната информация за всяко едно събитие. Също и коментираме какъв ще е процесът, когато отново стартираме шампионата.“

„На този етап обаче всичко е ден за ден. Няма как да дам прогноза кога ще започнем отново.“

Необичайната ситуация, провокирана от COVID-19, и наложените по цял свят ограничения неминуемо ще доведат до съкращаване на календара. Не е изключено форматът на част от състезанията също да бъде модифициран, продължава Матон.

“Не смятам, че ще можем да реализираме всички състезания тази година. Има най-общо два сценария. Първият е свързан с ралитата извън Европа. При тях смяната на датата не е толкова лесна, не може просто да ги прехвърлим за втората половина на годината заради логистичните проблеми.

„Засега не разполагаме с ясна концепция. Трябва да сме наясно каква е ситуацията в Кения, Нова Зеландия и Япония. За всяка държава получаваме различна информация.“

„В един момент ще трябва да вземем решение дали да пращаме контейнери по море с цялото оборудване.“

„За Европа е по-лесно. Може да вкараме в календара състезания като Португалия и Италия, но вероятно трябва да помислим върху формата на надпреварите, които вече сме отменили. Така ще можем да вместим в календара повече ралита за по-малък времеви период.“

Цялата моторспорт общественост е категорична, че при настоящата ситуация ограничаването на разходите е от ключово значение за спасяването на шампионатите. Формула 1 например отложи въвеждането на новия технически правилник с една година.

Подобна промяна в регулациите предстои и във WRC, но на този етап ФИА се придържа към първоначалния план за 2022 година. Ако ситуацията в световен мащаб се влоши обаче, не е изключено и бъдещето на рали спорта да пострада.

Коментари
comments powered by Disqus