Не са изключени корекции във формата на състезанията
Световният рали шампионат е в позиция на изчакване вече месец, но за разлика от Формула 1 сезонът поне започна и три състезания бяха проведени. На този етап отложените надпревари също са три – в Аржентина, Португалия и Италия. Същевременно вероятността рали „Кения“ да се проведе по график клони към нулата.
Завръщането на Африка в календара на WRC е планирано за 16-19 юли. Тежката логистика обаче е причината отборите да не желаят да пътуват до Кения. Въпреки това сезонът би трябвало да рестартира в средата на лятото, а не през август, когато е следващото рали „Финландия“, смята Ив Матон.
„Убеден съм, че ще можем да започнем отново някъде в средата на лятото, но нямам цялата информация, за да кажа с пълна увереност кои ще бъдат състезанията (до края на сезона)“, коментира рали директорът на ФИА за DirtFish.
„Работим активно с всички, организираме срещи всяка седмица с промотъра на WRC и отборите, за да разполагаме с възможно най-точната информация за всяко едно събитие. Също и коментираме какъв ще е процесът, когато отново стартираме шампионата.“
„На този етап обаче всичко е ден за ден. Няма как да дам прогноза кога ще започнем отново.“
Необичайната ситуация, провокирана от COVID-19, и наложените по цял свят ограничения неминуемо ще доведат до съкращаване на календара. Не е изключено форматът на част от състезанията също да бъде модифициран, продължава Матон.
“Не смятам, че ще можем да реализираме всички състезания тази година. Има най-общо два сценария. Първият е свързан с ралитата извън Европа. При тях смяната на датата не е толкова лесна, не може просто да ги прехвърлим за втората половина на годината заради логистичните проблеми.
„Засега не разполагаме с ясна концепция. Трябва да сме наясно каква е ситуацията в Кения, Нова Зеландия и Япония. За всяка държава получаваме различна информация.“
„В един момент ще трябва да вземем решение дали да пращаме контейнери по море с цялото оборудване.“
„За Европа е по-лесно. Може да вкараме в календара състезания като Португалия и Италия, но вероятно трябва да помислим върху формата на надпреварите, които вече сме отменили. Така ще можем да вместим в календара повече ралита за по-малък времеви период.“
Цялата моторспорт общественост е категорична, че при настоящата ситуация ограничаването на разходите е от ключово значение за спасяването на шампионатите. Формула 1 например отложи въвеждането на новия технически правилник с една година.
Подобна промяна в регулациите предстои и във WRC, но на този етап ФИА се придържа към първоначалния план за 2022 година. Ако ситуацията в световен мащаб се влоши обаче, не е изключено и бъдещето на рали спорта да пострада.