Босът на Subaru WRT Дейвид Ричардс е избрал датата за дебюта на новата Impreza WRC2008 още през януари месец.
На официалното представяне на модела, което се състоя миналата вечер в Гърция, Ричардс заяви, че стратегията на тима включва две състезания (Гърци и Турция) за събиране на информация относно поведението на автомобила в състезателни условия и активна развойна дейност по време на лятната пауза в шампионата.Subaru Impreza WRC2008 е най-радикалната промяна в рали автомобила след дебюта на първата генерация през 1993. Разработен е на базата на новата STi спецификация, за дизайна на която основна заслуга имат Петер Солберг и екипа на Subaru WRT. Единственият ключов компонент, който споделят хечбекът Subaru Impreza WRC2008 и предшестващият го седан Impreza WRC2007, е двулитровият боксеров агрегат.
„Няма и един процент съответствие между двата автомобила. Центърът на тежестта е свален по-ниско, окачването е напълно ново, аеродинамиката също, както и още много други елементи”, коментира по време на презентацията босът на Prodrive и Subaru WRT Дейвид Ричардс. „Единствено двигателят е същият, но всички знаят, че това е най-силната ни страна. Да, двигателят е същият, но всичко останало е напълно ново.”
На въпроса какви са очакванията на Subaru за предстоящия старт в Гърция Ричардс отговаря: „Трябва да разберем къде сме по отношение на скоростта спрямо останалите отбори и да очакваме неочакваното. Със сигурност в началото ще имаме проблеми. Все нещо ще се обърка, но това е неизбежно при всеки нов автомобил. Трябва да се адаптираме бързо към промените и да се учим от тях. Сигурен съм, че в предстоящите два старта ще научим много повече отколкото през изминалите шест тестови месеца. Идеята ни е по-този начин да ускорим процеса на развитие. Да, всички ще ни наблюдават, ще има провали, но това е в реда на нещата, трябва да го приемем.
Ричардс обяснява, че един рали автомобил никога не е завършен на 100 процента. Поради тази причина отборът е решил да дебютира по-рано от очакваното. „Единственият начин да успееш е да се хвърлиш в дълбокото и да си кажеш: „Нямаме извинения, сега се състезаваме наистина с времето”. Ако зависеше от инженерите, те щяха да работят колкото се може по-дълго, затова през януари съобщих на всички: „Момчета, отиваме на „Акрополис”, не искам да чувам никакви извинения и няма да правя никакви компромиси”. Ако някой се обърне сега към мен и каже „Само ако имах още малко време или средства” или „Исках да го направя по различен начин”… Поне добре да не го прави!"
Крис Аткинсън спечели четири подиума от шест състезания и изостава само на 12 точки от лидера Хирвонен. Ако колата е достатъчно добра, Ричардс обещава, че отборът ще направи всичко възможно, за да му помогне в битката за титлата. „Засега представянето на автомобила е повече от оптимистично. Достатъчно добър е и трябва да се възползваме от това. Имам всички основания да вярвам, че разполагаме с един наистина прекрасен автомобил.”