От Red Bull са обмисляли да изтеглят австралиеца от надпреварата
Даниел Рикардо бе най-бърз в трите свободни тренировки, в трите квалификационни сесии и водеше убедително в Гран при на Монако, но получи повреда 28 обиколки след старта. MGU-K модулът на задвижващата система на Renault дефектира, което му коства 120 кВт (приблизително 160 к.с.).
Загубата на мощност бе само един от многото проблеми на Рикардо и тя до известна степен се компенсираше от спецификата на пистата в Монако. MGU-K модулът обаче има голяма роля и при спиране, тъй като процесът на регенерацията се осъществява именно при обратно ускорение и разтоварва класическата спирачна система на задната ос.
Ето защо Рикардо бе принуден да прехвърли спирачното усилие напред приблизително с 6-7%, което е три пъти повече спрямо стандартната процедура при нормални условия. Същевременно австралиецът използваше само първите шест предавки, както и в много от случаите връщаше газта далеч преди завоя.
„Имаше три обиколки, в които натискаше много здраво в завоите, защото се изнервяше от това колко бавен е на правите”, обяснява тим шефът на Red Bull Кристиан Хорнър. „Решихме да го оставим на мира няколко тура, за да влезе в ритъм. Той има информация за темепературата на спирачките, може да види всички аларми на дисплея, така че правеше необходимото, за да държи ситуацията под контрол.”
„Постоянно искаше информация за гумите на Макс, колко издържат, кои гуми заминават най-лесно. Питаше и за Хюлкенберг, колко време е изкарал (преди бокса). Той разполага с необходимия капацитет, за да види цялостната картина.”
В един момент на питуола на Red Bull са обсъждали варианта да изтеглят Рикардо от надпреварата, за да не нанесат по-сериозни повреди на автомобила, но Хорнър е бил категоричен, че той остава на пистата.
„Докладва, че изведнъж е загубил мощност. Момчетата, отговорни за двигателите, видяха веднага от телеметрията, че MGU-K модулът е спрял напълно. В този момент имаше разговор дали да не извадим автомобила от състезанието. Рискувахме проблемът с MGU-К да доведе до повреда в двигателя с вътрешно горене и още куп неща. Моята позиция обаче бе категорична. Начело сме в Гран при на Монако и ще караме с този двигател, докато не спре окончателно!”, допълва още Хорнер.
Благодарение на втората си победа за сезона Рикардо излезе на трета позиция в шампионата на пилотите, въпреки че има и две отпадания.