Обиколката на Рикардо бе с 1,6 секунди по-добра спрямо миналата година
Предсезонните тестове във Формула 1 стартираха днес на пистата „Каталуня” и то по повече от обещаващ начин. Миналата година Mercedes не остави никакво съмнение още по време на първия ден, че отново ще доминира в битката за шампионската титла, но през тази ситуацията бе коренно различна.
Даниел Рикардо спря хронометрите на 1:20.179 малко преди обедната почивка и изведе Red Bull начело. На две десети зад него завърши Валтери Ботас, който отговаряше за сутрешната сесия на Mercedes, след което финландецът предаде щафетата на Люис Хамилтън. За съжаление атмосферните условия се влошиха следобед, което е причината световният шампион да остане едва шести.
Както Рикардо, така и Ботас използваха медиум гумите за най-бързите си обиколки, докато третият Кими Райконен (Ferrari) постигна най-добър резултат със софт сликовете на Pirelli.
Заводският тим на Renault поднесе приятната изненада по време на първия ден от тестовете. Нико Хюлкенберг се възползва от добрите атмосферни условия сутринта и дори в един момент излезе начело преди да се смъкне до четвъртото място. Карлос Сайнц го замени за следобедната сесия и въпреки лошото време стигна до петото място, като двамата направиха общо 99 обиколки.
Противно на очакванията французите завършиха пред отбора на новия си партньор McLaren. Но и за това има основателна причина. Фернандо Алонсо пропусна голяма част от сутрешната сесия, след като остана без задна дясна гума заради проблем с централната гайка. По време на следобедната обаче двукратният световен шампион компенсира голяма част от загубеното време и дори завърши с пети резултат.
За съжаление рекордната обиколка на Алонсо бе анулирана по-късно, след като стана ясно, че е минал напряко през шикана. В противен случай тя щеше да е по-добра от всички резултати на McLaren от предсезонната подготовка през миналата година, когато британците използваха задвижваща система на Honda.
Японците обаче също не стоят на едно място и са с огромна услуга за ползотворния ден на Toro Rosso. Брендън Хартли завърши осми зад Фернандо Алонсо и то след цели 93 обиколки. Далеч по-обещаващ за Honda обаче беше коментарът на новозеландеца, който в края на деня бе категоричен, че това е един от най-приятните за управление двигатели, до които се е докосвал.
Въпреки лошото време следобед резултатите в първия ден от предсезонните тестове бяха значително по-добри от миналата година. Най-бързата обиколка на Рикардо с медиум гумите бе с 1,6 секунди по-добра спрямо рекордния тур на Хамилтън със софт опцията от 2017-а, но прогресът в развитието на автомобилите не единствената причина за това. Сликовете на Pirelli са различни спрямо миналата година, а успоредно с това пистата „Каталуня” бе преасфалтирана наскоро.
Тестовете в Барселона ще продължат до четвъртък.